Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
14. februar 2005 - 20:12 Der er 6 kommentarer

skype telefoni

Er der en eller flere der har erfaringer med at Skype kobler fra hele tiden ?

Det er umuligt at bruge Skype.

Jeg er koblet til en Belkin Router. Forbindelsen er en TDC 4/512.

Jeg skal have besøg af en TDC mand imorgen for at se, om det er forbindelsen.

Men måske er det et kendt problem, der kan løses på computeren.

Nogle gange har jeg kunne dobbeltklikke på "Internetforbindelse" ikonet, så de to skærme nederst i hjørnet har lyst hele tiden, og så har der ikke været afkobling.

Jeg håber meget der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. februar 2005 - 20:23 #1
Jeg har en TDC 2/256, jeg har ingen problemer med Skype. Har du stadig problemer hvis du køre uden om din Belkin?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
14. februar 2005 - 21:41 #2
Jeg er på Kollegienet Odense, og før de opgraderede til 100 Mbit forbindelse, havde jeg problemer med at jeg blev smidt af efter ca. 1 minut og 20 sek. Du kan tjekke om du har den hastighed du betaler for med en test fra denne side http://www.internetkvalitet.dk/StreamSpeed_Download.asp
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
15. februar 2005 - 10:04 #3
Jeg har ikke prøvet Skype udenom Belkin fordi hovedcomputeren ikke har Skype, men det virker stadig som om den falder ud - også direkte tilkoblet.

Jeg har lige prøvet at måle med StreamSpeed. Tak for den mulighed. Og testen kunne ikke gennemføres.

Der står "testen fejlede. Testperiode udløbet".

Måske et godt tegn på, at der er noget i vejen med forbindelsen. Det er typisk efter 1 min. og 20 sek. at jeg falder ud.

Jeg håber teknikeren idag finder ud af noget...

Jeg vender tilbage.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2005 - 12:31 #4
Det tyder på at friewallen i din router stopper trafikken!
Avatar billede s_kjaer Praktikant
15. februar 2005 - 17:47 #5
Jeg er nødt til at slå firewallen i Xp fra, for at udføre testen. Har du prøvet det?
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
18. februar 2005 - 12:03 #6
nej jeg ved sgu ikke hvordan, men jeg prøver mig frem.