Avatar billede didwillis Nybegynder
14. februar 2005 - 15:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udpakning af .dat filer i gendannelse af XP

Jeg har geninstalleret XP og tog i brug guiden overførsler af filer og indstillinger i tilbehør. Her brugte jeg min iPod til at gemme alle filer som komprimerede filer, så langt, så vel. Nu står jeg og skal bruge den samme guide til at åbne alle filer igen, men XP beder mig bare om at indsætte disc 1. Den finder min iPod, men kan åbenbart ikke håndere .dat formatet. Har også forsøgt at åbne filen ved at gemme den på harddisken, men ingen programmer kan åbne den! Er der PLEASE nogen der kan hjælpe???
Avatar billede milter Ekspert
14. februar 2005 - 19:54 #1
Hvad hedder mappen, filerne ligger i?
Avatar billede didwillis Nybegynder
14. februar 2005 - 21:50 #2
Jeg har bare lagt den ind under min Dell mappe på C: drevet, når jeg åbner den, identificerer den ingenting...
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2005 - 08:21 #3
Hvad hedder den, du må kunne se den på anden måde? Hvis du højreklikker den > Egenskaber, hvad står der her om størrelse?
Avatar billede didwillis Nybegynder
15. februar 2005 - 09:32 #4
Den hedder USMT2IMG, DAT fil og fylder 3,6 GB. Åbnes med programmet er ukendt... Siger det dig noget?? Jeg er blank. Det sjover er, at nogle af filerne er begyndt at dukke op andre steder, sådan noget som min netbank adgangskode- den kunne den aldrig have fundet efter at have geninstalleret Windows UDEN at få info fra den forbandede dat - fil... Sys det er lidt mystisk!
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2005 - 09:52 #5
Har mappen, filen ligger i, et "efternavn"?.

Normalt vil en mappe med de oplysninger have endelsen  .unc

Mappen har altså et "efternavn", ligesom filer har filtypenavne som .doc, .wav, o.s.v.

Hvis mappen ikke hedder noget med .unc, så prøv at føje .unc til mappenavnet og se, om det hjælper.

Ellers prøv at kopiere mappen til skrivebordet fra din iPod (altså hele mappen med indhold, ikke kun .dat-filen), og prøv så herfra. Når du skal genoprette, skal du pege på mappen, ikke .dat-filen
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2005 - 13:27 #6
Et par ting mere.

Check, at der ikke er valgt et bestemt program til at åbne .dat-filer. Det kan du gøre sådan her: Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Filtyper > Rul ned og se, om .DAT er på listen. Hvis den er, så klik på den > Slet.

Du bruger sikkert den rigtige metode, men for en sikkerheds skyld viser jeg den lige her (har lige afprøver den):

Guiden overførsel af filer... > Næste > Ny computer > Næste > Jeg har ikke brug for en.... > Næste > Anden placering > Gennemse > Find MAPPEN med oplysningerne > Klik på mappen med .UNC-endelsen > OK.

Så skulle den starte, hvis ellers ikke der er fejl i mappen.
Avatar billede didwillis Nybegynder
15. februar 2005 - 21:13 #7
Med lidt anden assistance er den hjemme, perfect - tak, points på vej!
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2005 - 21:29 #8
Hvad gjorde du, som fik det til at virke?

Havde du glemt at indstille iPod'en til at virke som et drev?

Jeg har tilladt mig at lægge et svar, hvis du mener, du har kunnet bruge min hjælp. Ellers lægger du bare selv et svar :)
Avatar billede didwillis Nybegynder
15. februar 2005 - 23:28 #9
Ved sq ikke om det var indtillingen fra iPoden, men vi har fået .dat filen åbnet via dine svar:)
Avatar billede milter Ekspert
16. februar 2005 - 14:32 #10
Jek kan se, du er ny her, så jeg har tilladt mig at lægge et link til FAQ for eksperten.dk.

For at lukke spørgsmålet her som løst klikker du på mit navn ude til venstre, hvor jeg har lagt et "Svar", (d.v.s. 15/02-2005 21:29:52), derefter på "Accepter", og så er spørgsmålet lukket.

http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede didwillis Nybegynder
16. februar 2005 - 16:52 #11
Ganske rigtigt... Har dog trykket accepter tidligere, uden at den rigtigt reagerede. Det gjorde den nu, håber den er hjemme...
Avatar billede milter Ekspert
16. februar 2005 - 16:55 #12
Det er den, og takker for point :)