Avatar billede kefr Nybegynder
14. februar 2005 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Angivelse at decimaler til beregning

Jeg har følgende problem.

En række indeholder tal som har 4 decimaler efter kommaet. Denne kolonne er formateret således at den kun viser 2 decimaler, men jeg ønsker at bruge den viste værdi til beregning(2 decimaler efter komma). Excel bruger alle decimaler.
Jeg skal bruge tallet afrundet til 2 decimaler til videre beregninger flere steder i arket.

Hvordan kan dette løses? er jeg kan ikke umiddelbart se at det kan sættes op i indstillinger.
Avatar billede jkrons Professor
14. februar 2005 - 10:25 #1
Under fanebladet beregning kan du angive Præsision som vist.

Ellers må du bruge en af de forskellige afrundingsfunktioner, Excel kender,
Avatar billede kefr Nybegynder
14. februar 2005 - 10:45 #2
Hej jkrons

Det var det som jeg søgte, jeg havde bare ikke opdaget denne funktion under indstillinger.

Det var super takker.

Kast et svar så du kan få pointene.
Avatar billede jkrons Professor
14. februar 2005 - 10:51 #3
Her goes, og velbekomme.