Avatar billede signor_eriksen Nybegynder
11. februar 2005 - 16:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

maxtor 200 mangler 70G

Hej jeg har lige instaler min nye computer og har sat en Maxtor 200 giga i. men når jeg ser i windows er den kun på 130. og når jeg kigger i bios er der 200 som der skal være. er der nogle der ved hvad der er sket?

jeg har to partisioner. jeg lavede en på 20 og så lavede den selv den sidste på 110. hvor er de sidste giga?????

Med venlig hilsen Eriksen
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2005 - 16:53 #1
du skal hente og installere Service Pack 1 eller 2, så kan du udnytte næsten hele harddiskeen.
Avatar billede signor_eriksen Nybegynder
11. februar 2005 - 16:55 #2
jeg har hentet service pack 2 og har hentet alle andre opdateringer fra windows update
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2005 - 16:59 #3
hvad med din bios, er den opgraderet?
Avatar billede signor_eriksen Nybegynder
11. februar 2005 - 17:03 #4
men den siger jo i bios at den er på 200 giga så jeg kan ikke forstå hvis det er det der er problemet?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2005 - 17:33 #5
hmm, lyder mærkeligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2005 - 17:35 #6
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2005 - 17:37 #7
Avatar billede signor_eriksen Nybegynder
11. februar 2005 - 21:03 #8
tak for hjælpen jeg tror godt jeg selv kan løse problemet nu :)
Avatar billede c-holst Novice
11. februar 2005 - 21:08 #9
faldt over dette i søgetråden

installer denne her: (forudsat din bios kan se alle 200 Gb)
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/big_drive_enabler.htm

derefter skal du re-partitionere for at få de sidste Gb med.
------------------------------------------------------------------
Det kan du jo så gøre ved at boote på din xpcd, hvis du ikke har et partioneringsprogram
hvor du starter med et slette partionerne på drevet og laver nye bagefter
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2005 - 21:34 #10
takker for pointene..