Avatar billede 4128 Nybegynder
10. februar 2005 - 12:51 Der er 5 kommentarer

Forskellene på de forskellige web-kodesprog. PHP, ASP, JSP, etc.

Er der nogen der kender et sted der har en gennemgang om forskelle, fordele/ulæmper og al den slags om net-kodesprog.
Jeg har erfaring med PHP og ASP, men jeg skal bruge lidt mere kendskab om de andre og hvad de kan i forhold til de andre.
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. februar 2005 - 12:57 #1
Arne_v har skreveten del artikler om programmering. Prøv at se om du ikke kan bruge noget af det

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=arne_v
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2005 - 13:00 #2
Ikke lige om dette.

ASP: HTML med embedded kode (VBScript eller JScript)
PHP: HTML med embedded kode (eget)
JSP: HTML med embedded kode (Java) + kode moduler + special tags
ASP.NET: HTML med embedded kode (C# eller VB.NET) + kode moduler + special tags
Avatar billede 4128 Nybegynder
10. februar 2005 - 13:19 #3
Arne_v -> Jeg sidder og læser dine artikler igennem, de er ikke lige det jeg søger, men der er godt nok meget interessant materiale.

Hvor arbejder du egentligtaget til dagligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2005 - 13:44 #4
Der står lidt på mit mini site (klik på mit navn ude til højre).
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 20:36 #5
Hvis du læser mine 4 artikler om geografisk lokalisering får du ihvertfald
et vist indtryk af de forskellige sprog.

Men der kan skrives tykke bøger om alt det der er ens og alt det der ikke er ens.

Og et svar fra mig af.