Avatar billede lanka Nybegynder
09. februar 2005 - 16:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Compiler project opgave

Hej, vi er en gruppe der skal lave et kompiler projekt på universitet.

Er der nogen her, der har et spændende og anderledes emne, ide og projekt ide, der ser anderledes ud i forhold til andre projekter..

Håber at nogen kan finde på noget spændende...

På forhånd tak..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 16:34 #1
Skal compileren skrives i C# ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 16:35 #2
Eller skal i bare targette MSIL ?  Eller begge ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 16:36 #3
Hvis begge:
  en simpel Pascal compiler (standard Pascal som oprindeligt defineret af Wirth)
  output af MSIL
  kodet i C# (og hvilken parser generator I nu vælger)
Avatar billede lanka Nybegynder
09. februar 2005 - 18:14 #4
ja den skal skrive i C#. Det må meget gerne være en ide, som andre ikke har prøvet at lave før..
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 18:23 #5
Det er svært at finde på noget som ikke er prøvet før og det kan også
være risikabelt fordi hvordan vurderer i om det kan laves på
den afsatte tid.
Avatar billede lanka Nybegynder
09. februar 2005 - 19:46 #6
vi har ca. 2 måneder.. Det behøver ikke at være compiler til prog. sprog. For ifølge vores lecture er compiler også en form for oversætter..  så de kan også være til alt muligt andre ting... ind for computer science
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 20:56 #7
Næh. Men programmerings sprog er bare noget som man oftest bruger compiler
teknik til.
Avatar billede driis Nybegynder
09. februar 2005 - 21:38 #8
Hvordan lyder opgaven/projektbeskrivelsen præcist ? I må have fået en bedre beskrivelse end "et compiler projekt".
Avatar billede lanka Nybegynder
09. februar 2005 - 21:47 #9
Vi har ikke fået noget specielt beskrivelse af projektet. Det er op til os at finde på noget at lave.

Det behøver ikke at være compiler til et programmeringssprog. For ifølge vores lecture er compiler også en form for oversætter..  så de kan også være til alt muligt andre ting... ind for computer science
Avatar billede driis Nybegynder
10. februar 2005 - 15:25 #10
En ide kunne f.eks. være at lave en C# compiler til en microcontroller. F.eks. ved at oversætte C# kode til assembly instruktioner. Eller (nok lidt nemmere) omsætte IL til assembly instruktioner der kan forstås af en given microcontroller.

Den kode der så bliver produceret kan så selvfølgelig ikke bruge .NET frameworket. Men man vil have fordelen ved at man så kan programmere objektorienteret i C# til en given microcontroller (Projektet får så mest berettigelse hvis i vælger en microcontroller, som der ikke findes en C++ compiler til). I kan evt. udvide ved at lave jeres eget mini-framework til I/O osv.

Jeg har ingen ide om det er sådan noget som ovenstående du efterlyser. Men jeg tror det kunne være et spændende projekt. Nu skriver du heller ikke hvilket niveau det skal være på - det gør jo en del forskel om projektet skal laves på 1. semester eller 9. semester ;-)
Avatar billede lanka Nybegynder
10. februar 2005 - 15:49 #11
det lyder godt.. det er til afgangseksamen til Bachelor Of Science
Avatar billede lanka Nybegynder
10. februar 2005 - 15:51 #12
du få skue de point...