Avatar billede giang Nybegynder
05. februar 2005 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bogføring af indtægter fra Google Adsense

Er der andre der bruger Googles Adsense program?

Vi er ved at lave regnskab. Hvordan bogfører man indtægter fra Google Adsense? Er der specielle forhold vedr. f.eks. moms når nu Google holder til i USA?
Avatar billede Mik2000 Professor
06. februar 2005 - 00:06 #1
Det kan bogføres som "et salg" eller som reklameindtægter.

Kontakt Told og skat. De hjælper gratis og du er garanteret det er korrekt information du modtager
Avatar billede Mik2000 Professor
10. februar 2005 - 18:18 #2
Hvis du har fundet ud af det skal du så ikke have lukket dette spørgsmål
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
08. marts 2005 - 09:14 #3
Jeg har ingen erfaringer med indtægter fra Google AdSense, men har masser af erfaring med udgifter, desværre ;o)

Når Google fakturerer, så kommer fakturaen fra Irland, så det er nok værd at undersøge, om ikke også det er tilfældet, når du får indtægter. Det skyldes, at Irland er det land i EU, hvor man betaler mindst i erhvervsmoms. Prøv at checke endnu engang, om pengene kommer fra USA.

En anden ting, du skal være opmærksom på, er, at Danmark og USA (så vidt jeg husker) ikke har nogen skatte-aftale. Det betyder, at du både skal betale skat af pengene i USA og i Danmark. Det lyder åndssvagt, ikke??.. Men sådan er det altså. Du kan selvfølgelig snyde dig udenom en af dem, men både det amerikanske told&skat (IRS) og vores kære danske Told og Skat er ekstremt tunge at danse med. -Og hvis der er en spiller, der altid er sikre på at få sine penge i en evt. retssag, så er det Told & Skat.
Avatar billede allen Nybegynder
26. april 2005 - 01:59 #4
"Kontakt Told og skat. De hjælper gratis og du er garanteret det er korrekt information du modtager"

Du ved hvis ikke hvad du snakker om..
Kontakt to forskellige afdelinger og du vil få to forskellige svar.

Med hensyn til både at skulle betale skat i USA og Danmark - Det er da noget sludder.
Hvorfor skulle man betale skat i USA ?
Har selv haft massere af online indtægter fra firmaer i USA og har kun betalt skat i danmark (og ingen moms da der ikke er moms på indtægter fra USA)
Avatar billede allen Nybegynder
26. april 2005 - 02:02 #5
Skal lige siges jeg har ikke haft indtægter via Adsense - Så ved desværre ikke noget om hvordan du skal bogføre det.
Avatar billede learner Praktikant
20. december 2008 - 14:40 #6
Hvad svar fik du???