Avatar billede cosmos Nybegynder
22. marts 2001 - 14:31 Der er 13 kommentarer

Skrifter i illustrator fil

Er det muligt at se hvilke skrifttype der er blevet brugt i et illustrator dokument, efter man har outlinet logoet.

Jeg sidder med en mac 8.01 version.

På forhånd tak..

Cosmo
Avatar billede skott Nybegynder
22. marts 2001 - 14:37 #1
Hmm..... det tror jeg ikke det er..! sidder med 9.0 og den kan kun finde de fonte som ikke er outlinet!
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 14:37 #2
nope - når du outliner en skrift forsvinder alle informationer om skriften...
Så er det bare en \"vektortegning\"
Men hvis du er interesseret, kan du prøve at sende logoet eller uploade det, så kan jeg evt. se om det er en jeg kender
Avatar billede cosmos Nybegynder
22. marts 2001 - 14:42 #3
Jeg mailer den med det samme, hvad er din e-mail adresse
Avatar billede ajh Nybegynder
22. marts 2001 - 14:45 #4
Det kan du ikke umiddelbart.. men du kan prøve at bruge denne webside....

http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

mvh
Anja
Avatar billede cosmos Nybegynder
22. marts 2001 - 14:47 #5
Det har jeg prøvet men den siger det er en Hiroshige og det er det ikke, den minder rigtig meget om, men min har bare større seriffer
Avatar billede ajh Nybegynder
22. marts 2001 - 14:48 #6
så er det tilbage til \"the-old-fashion\" way.... prøve sig frem :o)

Avatar billede ajh Nybegynder
22. marts 2001 - 14:49 #7
ledte selv efter en font i går... :o)
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 15:20 #8
jman@jman.dk
Avatar billede cosmos Nybegynder
22. marts 2001 - 15:32 #9
filen er sendt
Avatar billede Jman Praktikant
22. marts 2001 - 15:50 #10
Sorry my friend!
Jeg kan ikke finde den præcise i mit 522 skrift-bibliotek
Det tætteste jeg kan komme er Janson text, men der mangler \"kaligrafi-buerne\"
Avatar billede cosmos Nybegynder
22. marts 2001 - 16:08 #11
Tak for forsøget...
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2001 - 04:51 #12
Tak for besøget...
Avatar billede macclaudio Nybegynder
28. august 2001 - 15:54 #13
husk altid kun at outline en kopi af dit logo
det er vigtigt at beholde sin originale streg i illustrator - når du først har outlinet er det forsent - man benytter denne metode når man ikke vil have skriftfontene med i sin udprintsmappe fra f.eks quark eller når man skal sende logo over net m.v