Avatar billede kasper_jensen Nybegynder
02. februar 2005 - 12:10 Der er 2 kommentarer

Adgang til linux server fra Win XP home

Hej

Vi kører ca. 15 computere sammen i et netværk, en masse delt data på en Linux redhat. (dét ved jeg intet om, spurgte min IT mand).
Alle maskiner med win xp pro kan sagtens uden problemer få adgang til serveren, men jeg med xp home kan ikke. Det virker som om, den automatisk forsøger at logge på serveren som Gæst - det står i hvert fald i adresselinien.

Hvad gør jeg - uden at installere xp pro?
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. februar 2005 - 12:20 #1
Hvordan forbinder du til serveren?

Er det et SMB share?

I så fald burde du kunne bruge

net use * \\linuxserver\share /user:brugernavn
Avatar billede kasper_jensen Nybegynder
02. februar 2005 - 12:29 #2
Jeg får at vide, at det er et SMB share.

Og så har du en løsning til mig, perfekt! Hvor skriver jeg den fætter ind?