Avatar billede remedy Nybegynder
01. februar 2005 - 19:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program problem: Media Player 10

Hej!

Har et mere eller mindre irritrende problem!
Hver gang Windows Media Player (nyeste version!) skal afspille et medie, musik, video eller streamer fra nettet. Så lukker den ned.

Hvordan løser jeg dette problem? - Det er belastende ikke at kunne streame webcam osv. på nettet. Eller se video fra harddisken.
Avatar billede remedy Nybegynder
01. februar 2005 - 19:34 #1
Der kan umuligt være pga. overbelastning af systemet. Da den gør det selvom pc'en er nystartet. (1.8ghz 1gb DDR ram) <-- Skulle jo være nok til at trække MP10 :)
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
01. februar 2005 - 20:37 #2
Utidigt sprøgsmål, men alligevel...
Har du checket WindowsUpdate - om der skulle være noget de foreslår at du mangler? Der er en del codecs til afspilning af diverse mediefiler der IKKE er inkluderet i winMediaPlayer.
Og har du andre medieafspillere der gerne vil samarbejde? eg. RealPlayer, WinAmp, whatever?
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
01. februar 2005 - 20:37 #3
Ups, undskyld... stavefejl - der skulle ikke stå SPRØGSMÅL, men den gik nok ind alligevel
Avatar billede remedy Nybegynder
01. februar 2005 - 20:45 #4
Min test fil er en rå .avi fil, altså uden nogle form for komprimering og sådan. Det eneste som jeg ikke har fra WU er SP2, folk siger jo den for alt til at køre elendigt! Så den unlader jeg.
PRoblemet opstod egentlig efter en formatering af hele systemet. Det virkede før dette.

Jeg bruger WinAMP
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
01. februar 2005 - 21:39 #5
Hmm. Og her ender min idé-rigdom. Den kedsommelige og desperate metode ville (i min pc-verden) være at af- og reinstallere winM-10. Der kan gemme sig en eller anden forvirring omkring adgang til codecs eller andet - og hvis du er heldig, vil winM-10 opføre sig pænere hvis den får lejlighed til at genetablere sig?

NB. Jeg føler med dig!
Avatar billede remedy Nybegynder
01. februar 2005 - 21:46 #6
Hmm, vil jeg prøv. eventuelt lig et punktum som svar. så gir jeg nogle point hvis det virker...
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
01. februar 2005 - 21:55 #7
Jeg er beæret over dit "Hmm" - det er den mest anvendte term i min windows-lingo. Beklager jeg ikke har noget forkromet og reelt opmuntrende, men jeg håber denne "balkan-metode" gir' resultat.