Avatar billede tafell Nybegynder
31. januar 2005 - 20:11 Der er 4 kommentarer

hvordan 1024*768 skal kunne se i 800*600 uden brug af scroll

når man sidder og laver en side i dreamweaver som er 1024 * 768 men skal være sikke på at andre i forskellige skærm opløsninger også skal kunne se det uden at bruge scroll..... hvordan er det nu man gør det?

på forhånd tak

tracy
Avatar billede flintstone Novice
31. januar 2005 - 23:28 #1
Bruger du tabeller?
Avatar billede tafell Nybegynder
01. februar 2005 - 19:45 #2
nej bare en ganske alm side på 1024*768
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
01. februar 2005 - 23:58 #3
Du sikrer blot at alt indhold (tabeller/layers) angives i procent, f.eks.: <layer width="100%"></layer>

Selvfølgelig skal dine grafikelementer heller ikke overstige 800 pixels som må være din max-størrelse for ikke at smide de brugere af svinget der fortsat enten surfer med deres FORETRUKNE i vist tilstand, eller vitterligt blot har en 800 x 600 skærm.
Avatar billede olebole Juniormester
02. februar 2005 - 02:49 #4
<ole>

Layer-elementet kunne _kun_ bruges i NS4, så det er nok næppe aktuelt idag  :)
Desuden skal du være yderst påpasselig med '100%' - det giver meget ofte problemer, hvis resten af din kode i øvrigt er godt skrevet.

Der kan ikke stilles nogle faste regler op ... det kommer anpå din aktuelle side og dens layout.

/mvh
</bole>