Avatar billede mc.lucifer Praktikant
31. januar 2005 - 08:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Pinacle studio 9 ikke godt nok

Jeg har købt et digitalt video kamera
http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=CAM+MiniDV&product=DCR-HC14E

Jeg har købt Pinacle studio 9 "Utroligt let program"

Jeg havde en del problemer med at rippe da mit kamera kun understøtter USB stream og ikke firewire "Ikke noget jeg har forstand på" men jeg løste problemet ved at instalere et DVD decoder kort som jeg alligevel havde liggende, Nu er båndet rippet og jeg har leget lidt med at brænde DVD film at optagelserne af ungerne.

Men Men mine film køre ikke udpræget godt, enten hakker de "Ikke meget" men lidt og hele tiden "Har ikke forstand på film, men det virker som om at den ikke har billeder nok, lige som gamle film, med få billeder pr sek "Håber i forstår" samtidig med passer mund og lyd ikke altid sammen

Jeg har rippet i næst bedst kvalitet "Kunne jo bare prøve den bedste "men når jeg ikke ved om det hjælper vil jeg ikke en gang forsøge.

Hele herligheden bliver afspillet på et Beovision Avant 32 tommer "16-9" Som filmen også er rippet i, da kameraet kan optage i det format, og disken ligger i en Beocenter 2 DVD afpiller.

På en 120 Min single layer disk.

Hvorfor hakker det og hvorfor passer lyd og bevægelser ikke altid sammen.

Håber der er en der vil hjælpe en newbe inden for video

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
31. januar 2005 - 08:38 #1
skal nok lige skrive at DVD disken er en DVD+RW

MC
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 10:05 #2
Du skriver, at dit kamera ikke understøtter firewire. Det er nu ikke rigtigt. Men i Sony's terminologi hedder det i.link - og det er det samme som firewire. Og det er den udgang, du skal bruge for at få et tilfredsstillende resultat, fremfor usb.
Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke kan se dit link, men her står der at der er DV ud.
http://www.digifokus.dk/index.php?Page=serve&PageNumber=8&ProductsNumber=1665
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
31. januar 2005 - 20:23 #3
ok, kan du evt fortælle mig hvilket stik jeg skal købe ?

Som sagt jeg har ikke forstand på det her, hvilket nok godt kan ses af ovenstående spørgsmål

MC
Avatar billede Soren1236 Novice
03. februar 2005 - 21:51 #4
Du skal købe et Firewire kabel samt et firewire PCI-kort. Pris max 400,-

Dog skal du være opmærksom på at dette kører bedst, hvis din Harddisk kører med 7200RPM ellers opstår der nemt en flaskehals.

Når du har monteret dette, genkender Studio 9 dit kamera og du skulle nu kunne hente videosekvenserne direkte fra kameraet. Pinnacle studio 9 er ABSOLUT meget nemmere end Sony's eget Image Mixer.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
08. februar 2005 - 11:08 #5
ok, nobert svare du også lige så kan i begge få point

MC - takker for hjælpen
Avatar billede norbert Nybegynder
08. februar 2005 - 11:10 #6
Det kan jeg da godt :-)