Avatar billede jolo Nybegynder
30. januar 2005 - 16:51 Der er 5 kommentarer

kriterier i Excel

Hej

Jeg ville høre om det er muligt at opsætte et søgekriterie i Excel, hvor man søger på cpr numre. Jeg skal have opdelt piger og drenge udfra cpr nr - er der en løsning til dette?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2005 - 21:36 #1
Jeg tror du skal flytte dit spørgsmål til programmer - regneark - excel. Der tror jeg du får svar på dit spørgsmål.
Avatar billede jkrons Professor
31. januar 2005 - 14:59 #2
Lav en ekstra kolonne ved siden af cpr-nummeret. I denen kolonne indsætter du denen formel: =REST(HØJRE(A1;1);2) (A1 er den første celle med CPR-nummer).

Kopier den, så den vises ud for alle cpr-numre. Nu står det 1 ved alle drenge,  0 ved alle piger. Sorter efter den nye kolonne, så har du alle piger først og alle drenge sidst.
Avatar billede jolo Nybegynder
07. februar 2005 - 10:23 #3
mange tak
Avatar billede jolo Nybegynder
07. februar 2005 - 10:24 #4
øh ja så skal jeg bare lige finde ud af hvordan jeg giver dig point jkrons
Avatar billede jkrons Professor
07. februar 2005 - 10:35 #5
Hvis du accepterer dette svar, får jeg point :-)