Avatar billede droner Nybegynder
29. januar 2005 - 19:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

DVD afspiller gået i ged

Jeg har et kæmpe problem med min DVD-afspiller/receiver (sherwood vr-4108). Der sidder en DVD i som hverken kan afspilles eller tages ud. Jeg har prøvet alle funktioner på både fjernbetjening og på selve afspilleren uden held. Den sidder "fast" og loader (uden at den reelt gør det). Prøver jeg eject står der "open" i to sekunder inden den hopper tilbage på loading-mode.

Er der nogen der kan hjælpe med problemet? Evt. en eller anden resetfunktion, der får den til at åbne.
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 19:48 #1
Hvis du skal resete dit drev ->mener<- jeg du bliver nød til at flashe det. Men det komiske ved det er, at man her anbefaler der ikke er nogen skive i drevet for ellers kan man risikere den sætter sig fast men det gør den i dette tilfælde alligevel:)
Avatar billede droner Nybegynder
29. januar 2005 - 19:59 #2
Hvordan flasher jeg drevet? Får det slisken til at åbne sig?
Avatar billede kalp Novice
29. januar 2005 - 20:09 #3
LOL!! nej det skal du ikke gøre:) Der skulle gerne stå noget om det på producentens hjemmeside om ikke i din manual. Det hedder Firmware update.
Avatar billede corner20 Nybegynder
30. januar 2005 - 11:34 #4
NEJ NEJ... Undskyld jeg blander mig!! Hvis jeg har forstået ovennævnte korrekt drjer det sig om en DVD afspiller og ikke et computer drev!!?? Hvis det er en DVD afspiller prøv følgende: SLUK for den og hiv strøm stikket ud og vent 2-3 minutter. Sæt strøm til igen og den burde automatisk "resette" sig selv og åbne drevet som vanligt!
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2005 - 00:43 #5
Sluk den, og tænd den så samtidig med at du trykker på eject.
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 11:03 #6
Er der ikke et lille hul på fronten, som du kan stikke en hårnål ind i, beregnet til nødåbning af drevet ?
Avatar billede droner Nybegynder
31. januar 2005 - 14:24 #7
Jeg er ikke just Peter Schmeichel så jeg takker for alle buddene :-) Tror dog det ender med at jeg sender den ned til forhandleren da problemet opstår igen og igen.
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 14:40 #8
Du skrev jo ikke, så vidt jeg så, noget om at det var et tilbagevendende problem - troede bare du skulle have den åbnet nu og det var det. Så du efter om der var et 'nødåbningshul' ?
Avatar billede nva Praktikant
31. januar 2005 - 14:41 #9
Ellers skal du selvfølgelig tilbage til butikken med den, hvis der stadig er garanti.
Avatar billede droner Nybegynder
27. september 2005 - 15:22 #10
.