Avatar billede nannami Nybegynder
28. januar 2005 - 15:34 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Fastsætte pris for site

Hej.

Det er altid svært at fastsætte en pris for sådan noget her, derfor vil jeg lige høre jeres mening.

Jeg er næsten færdig med et site, jeg er ved at lave for en, som vil komme til at tjene penge på kommende abonnenter/brugere. - Ikke i så stor stil som dating.dk eller lignende, men måske omkring 200-300 kr. årligt pr bruger + beskedne indtægter ved bannerreklamer. Jeg kan desværre ikke give et link til sitet, da konceptet endnu ikke må offentliggøres og ikke er færdigt, men jeg kan lige beskrive lidt om hvad det indeholder:

- Sitet er udviklet i asp.net med database.
- Indeholder søgning med flere kombinationsmuligheder.
- Skræddersyet modul for brugeroprettelse, m. upload af billede.
- Skræddersyet modul for brugere der kan logge ind og ændre deres oplysninger/info.
- Administrationsdel med en smule statistik.
- Diverse sider med info og FAQ.

På forhånd tak.
Avatar billede loevgaard Praktikant
28. januar 2005 - 15:49 #1
En måde du kunne gøre det på var at finde ud af hvor mange timer du cirka bruger pr. side, sætte din timeløn op mod det og så angive en pris for hovedsiden og en pris pr. underside.

Eks.:
Lad os sige jeg vil arbejde for 150kr/t og det tog mig 3 timer at lave hovedsiden, så er det jo 450kr for hovedsiden, altså cirka en plovmand og så tager det måske 1-2 timer pr. underside, altså cirka 250kr. pr. underside, sådan kan man godt gøre det :)
Avatar billede punnishment Nybegynder
30. januar 2005 - 14:54 #2
som l0vgaard skriver kunne du modtage en timeløn for dit arbejde.

Hvad du ikke kan gøre, er at kræve lidt ekstra pga. konceptet er godt. Du har jo bare fået et job som skal udføres, om det er et der tegner til at være et succes eller om det er et der tegner til at være et flop, så modtager du din løn alligevel.
Avatar billede nannami Nybegynder
31. januar 2005 - 12:30 #3
Hej,

Jeg har tænkt over at gøre det på den måde, og jeg kan selvfølgelig være ligeglad med konceptet. Men hvad så med timelønnen for et kodningsjob. 150 kr/t er efter min  mening meget lavt sat, især efter skat. Men det er også svært at tage et fast beløb pr. underside, da en FAQ-side måske tager en halv time - og en side der bruger 100 liniers kode måske tager en halv dag..

Jeg har set mange steder rundt om på nettet, med små bureauer der tilbyder en fast pris for hovedsiden, plus et beløb pr billede. - Og så er det flad HTML. Men den fastsætningsmetode virker efter min mening nogle gange lidt som svindel.