Avatar billede jeppe81 Nybegynder
27. januar 2005 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at skrive til database

Hej eksperter

Jeg har lavet en hjemmeside i asp. Men har lavet det på en anden maskine en den jeg sidder på nu. jeg har problemer med at kunne skrive til databasen jeg får følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.

Er rimlig sikker på det har noget at gøre med IIS eller mappe tilladelser men kan ikke finde ud af hvad fejlen er.

Håber i kan hjælpe

Jeppe
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2005 - 18:54 #1
Brugernavnet dine ASP scripts kører under har vel ikke skrive adgang til
MDB filen
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
27. januar 2005 - 19:11 #2
hvordan sætter jeg det?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2005 - 19:13 #3
Check fil properties permissions
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
27. januar 2005 - 19:15 #4
på den mappe db ligger i?
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
27. januar 2005 - 19:20 #5
for på selve filen kan jeg ikke sætte permissions og egentlig heller ikke på mappen, for der har jeg kun følgende muligheder:

generel
Deling
Webdeling
og tilpas

har også lige set at mappen er skrive beskyttet, men når jeg fjerner skrivebeskyttet kommer den automatisk på igen :/
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
27. januar 2005 - 19:31 #6
Du skal lige ind i mappe indstillinger først, og fjerne simpel fildeling..
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
27. januar 2005 - 19:44 #7
okay jeg kan godt skrive til databasen men jeg har kun et problem og det er når jeg skal indlæse nogle billeder, under crew prøv at se her http://83.93.80.206/crew.asp
Avatar billede jeppe81 Nybegynder
19. maj 2005 - 10:55 #8
Lukket