Avatar billede mrbs Nybegynder
27. januar 2005 - 16:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skabelon i word

Hej!

Jeg har lavet et billede i Photoshop. Er det muligt at lægge det ind som baggrund i word som en slags skabelon? Det skal ikke være et vandmærke, da vandmærker bliver "gennemsigte".

Mit billede skal beholde proportionerne og skal gå helt ud til kanten af dokumentet, og må ikke blive tonet ned eller andet...

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2005 - 16:32 #1
Hvis ikke dit billed allerede har samme proportioner som et A4 ark, kan du nok ikke få det til både at gå helt ud til kanterne, og samtidigt beholde proportionerne.

Men ellers kan du bare lægge billedet in i sidehovedet, hvis det er meningen at du skal kunne skrive oven på det. Vælg så egenskaben Bag tekst.
Avatar billede mrbs Nybegynder
27. januar 2005 - 16:34 #2
Billedet har samme propotioner som A4!

Hvad er sidehovedet?

Der skal tekst ovenpå, men det er to spalter!
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2005 - 16:36 #3
Skal billedet lige bag begge spalter?
Avatar billede mrbs Nybegynder
27. januar 2005 - 16:37 #4
Ja tak!
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2005 - 16:38 #5
Vælg Vis - Sidehoved/fod. I ruden foroven sætter du nu dit billede ind. Højreklik på billedet og vælg Formater billed. Vælg Layout, og vælg Bag tekst. Luk sidehovedet.

Nu kan du arbejde i selve dokumentet, oven på billedet. Billedet ser "gråt" ud, men det er kun indtil det udskrives.
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2005 - 16:38 #6
Hvis det også skal se normalt ud på skærmen skal du bafe sætte det ind et stecd på siden og så placere det rigtigt. Derefter vælger du så "Bag tekst" som beskrevet ovenfor.
Avatar billede mrbs Nybegynder
27. januar 2005 - 16:42 #7
OK! Takker!

Det virker perkeft! Svar venligst!
Avatar billede jkrons Professor
27. januar 2005 - 16:50 #8
Velbekomme :-)