Avatar billede tax Nybegynder
27. januar 2005 - 16:02 Der er 8 kommentarer

C++ til C oversætter

Jeg sidder og udvikler til en gammel compiler (CGG 2.95.3) der kun kan acceptere C, og jeg ville meget gerne kunne brige C++, eller blot et subset deraf.

Eksisterer der et unix værktøj der kan oversætte C++ til ANSI C?

Udfra hvad jeg har kunne læse om compilerteknik oversættes c++ til et c lignende sprog før det passeres videre i processen og endeligt bliver til HEX.

Jeg er klar over at effektiviteten nok ikke er så høj, men alligevel.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2005 - 16:10 #1
CGG 2.95.3 eller GCC 2.95.3 ?

Hvis det sidste så bør der udover gcc kommandoen eksistere end g++ kommando
som compiler C++ !
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2005 - 16:11 #2
Det er rigtigt at den aller første C++ cfront oversatte C++ til C og så brugte
C compileren, men det gør man ikke længere i moderne compilere.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2005 - 16:12 #3
Kan du ikke bar ehente nyeste GCC med g++ ?

Ellers er jeg bange for at du skal til at lære at kode ren C !
Avatar billede tax Nybegynder
27. januar 2005 - 16:25 #4
Det er en gcc, der er specielt hacket til en speciel type (gammel) hardware. noget med noget API, som man ikke lige laver om på.

Jeg kan godt kode C, men C++ havde været lidt rarere at arbejde. Nogle gange er C som at stå i kviksand og sparke til en dyne.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2005 - 17:07 #5
Jeg prøvede lige at søge på cfront, men produktet kan tilsyneladende ikke opdrives
længere (det blev jo udviklet af AT&T og der er sket meget i den amerikanske
tele industri de sidste 10 år !).
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2005 - 17:08 #6
Det påståes at dette produkt:
  http://www.comeaucomputing.com/
kan gøre det.

Men jeg formoder at du ledte efter noget gratis.
Avatar billede tax Nybegynder
27. januar 2005 - 17:38 #7
Jeg fandt det samme proggy :) men jeg har ikke prøvet det endnu.

Det er nok et større projekt
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 21:39 #8
Kommet videre ?