Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. januar 2005 - 09:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problemer med PBS og deres uendelig række af krav

Er der andre end mig der finder PBS' række af krav til en internet indløsningsaftale helt ude i skoven?

De kræver alle mulige former for information (og kan lagt hen ad vejen følge dem), men deres krav står bare ikke i deres forretningsbetingelser - så hvordan er jeg egentlig stillet hvis jeg nægter?

Fx (og har du lige et link eller § hvor det står vil jeg gerne se det inden jeg ringer og svi... dem)
1) At CVR nr. skal fremgå af siden
2) At alle kort logoer skal være vist på siden

og der er meget andet.

Har du haft problemer med PBS og urimelige krav (synes selv CVR nr. er urimeligt - hvad kan en forbruger bruge det til?)?
Avatar billede dmcn Praktikant
25. januar 2005 - 10:13 #1
En lille kommentar, der kun har lidt at gøre med dit spørgsmål:
"synes selv CVR nr. er urimeligt - hvad kan en forbruger bruge det til?"
Forbrugeren kan kontrollere om butikken findes samt om de informationer der står på siden er korrekte. Det er noget af det vigtigste overhovedet, når det kommer til firmainformation, og jeg forstår til fulde PBS' krav om at det skal være tilgængeligt på sitet.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. januar 2005 - 10:30 #2
hvor kan jeg som forbruger kontrollere et cvr nr. er korrekt?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. januar 2005 - 10:32 #3
ps ud over at ringe til Erhvervs og selskabsstyrelsen
(og jeg ved godt jeg kan gå ind på www.cvr.dk men hvem er det lige der kender den service som alm. forbruger)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. januar 2005 - 10:44 #4
der der pisser mig totalt af (som man måske kan forstå jeg bare skal af med - og tænkte det her var et godt sted ;) er at de kræver og kræver, men de beskriver ikke deres krav i deres egne krav på hjemmeside og trykt materiale.

Og det var da det mindste at når de skriver/ringer og siger at det og det ikke er rigtigt at de så kan henvise til et sted hvor den regel er beskrevet.

Har adskillige gange oplevet at ringe til PBS og spørge om noget. Så siger de NEJ
så ringer man ½ time efter (ny medarbejde): Ja det kan man godt.

Det er da irreterende at de ikke selv har faste procedure - jeg har efterhånden vænnet mig til at udtalelser fra dem skal følges af en e-mail eller et brev hvor de bekræfter hvad de selv siger
Avatar billede dmcn Praktikant
25. januar 2005 - 11:06 #5
"hvor kan jeg som forbruger kontrollere et cvr nr. er korrekt?"
Der findes indtil flere steder, bl.a. kob.dk og cvr.dk.

"men hvem er det lige der kender den service som alm. forbruger"
Det har intet at gøre med hvor mange der kender servicen, men forbrugeren skal have mulighed for at kontrollere oplysningerne hvis han/hun skulle have lyst.

"der der pisser mig totalt af (som man måske kan forstå jeg bare skal af med - og tænkte det her var et godt sted ;) er at de kræver og kræver, men de beskriver ikke deres krav i deres egne krav på hjemmeside og trykt materiale."
De har vel en brochure/vejledning, der forklarer kort og kontant hvad butikken skal overholde for at blive godkendt?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. januar 2005 - 12:27 #6
PBS: - Ved kontaktoplysninger skal også opgives CVR-nummer, jf. e-handelsloven § 7, stk. 1 nr. 3.

Efter 4 mails frem og tilbage har de endelig givet mig dokumentation for det jeg hele tiden blot har bedt om (nemlig dokumentation for det de spurgte om)

Jeg hidser mig ned og acceptere ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. januar 2005 - 14:14 #7
sbk - jeg forstår heller ik helt hvorfor du er "sur" over du skal oplyse CVR, har du rent mel i posen er det vel intet problem at oplyse CVR.

Vend den om og sæt dig selv i forbrugerens sted. hvis du står og skal bestille en lidt størrer ordre hjem fra et firma, og du ikke helt kender firmaet, ville det fra din side så ikke være rart at lige kunne tjekke om firmaet egentlig er et firma eller en lille 15 årig knægt i århus som har lager hjemme på værelset.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
25. januar 2005 - 18:43 #8
jeg er blot træt af at de skal bestemme hvad jeg skriver på min hjemmeside - når jeg allerede oplyser navn, adresse og telefonnummer.

Jeg kan ikke blive oprettet hos PBS uden CVR nr - så det er lidt dbl. konfekt i det... synes blot at lige den info forvirrede mere end den gavnede. Jeg kunne få den tanke at jeg kun kunne handle der hvis jeg havde et CVR nr. selv