Avatar billede mareia Nybegynder
22. januar 2005 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA i word 2003

Jeg vil gerne lave en brugerflade, til indtastning af oplysninger som så automatisk bliver sat ind i et word-dokument. Så vidt jeg kan forstå skal dette ske via VBA, men kan jeg bruge det program der er med office-pakken (2003) eller skal det suppleres?

Jeg har forgæves ledt huller i jorden, i et forsøgt på at finde litteratur om VBA i word 2003, - kan man bruge de bøger som handler om VBA i word 2000? Ellers kan jeg ikke se hvordan jeg overhovedet kan komme igang med det..?
Håber der er nogen der kan hjælpe :o)
Avatar billede brynil Nybegynder
22. januar 2005 - 17:27 #1
Prøv at se hér:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbaof11/html/welcome_hv01132015.asp

Der står noget om nye ting i 2003.

Men ellers tror jeg det meste af VBA fra O2k bøger kan anvendes. Har dog ikke den store erfaring med Word.
Avatar billede mareia Nybegynder
26. januar 2005 - 16:15 #2
Jeg tror jeg prøver om jeg ikke kan bruge access i stedet... VBA er da temmelig tung at danse med når man er grøn :-) Men tak alligevel! For at spørge rigtigt dumt: hvordan er det lige man giver point?
Avatar billede brynil Nybegynder
26. januar 2005 - 17:14 #3
Du skal ikke gi op. Prøv hellere at kigge i Ekspertens Word forum:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmer/Tekstbehandl/Word/

Og der er andre steder på nettet der har tutorials om Word/VBA.

Når nogen har lagt et svar kan du markere vedkommendes navn for neden på siden og tildele points, evt. dele mellem flere. Så længe der kun er kommentarer er der ikke behov for at dele point ud. Læg selv et svar og tag points hjem igen.
Avatar billede mareia Nybegynder
26. januar 2005 - 20:00 #4
Så skal du da have mange tak...