Avatar billede per2000 Nybegynder
21. januar 2005 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skjul e-mail adressen fra søgerobotter

Jeg har stillet dette spørgsmål tidligere men ikke fået et tilfredsstinde svar. Jeg blev henvist til færdige formail
men det ønsker jeg ikke. De var også i PHP og det kan men host ikke tage. Venligst hjælp med at lægge de krypterede koder ind i frontpage formularen.

Jeg benytter frontpage 2002
Jeg har en formular til at returnere beskeder til mig på min e-mail adresse. e-mail adressen jeg lægger ind kan desværre opfanges af søgerobotter.
Prøv at se koderne fra frontpage. Eksempelvis e-mail adressen << per@mail.dk >>

<!--webbot bot="SaveResults" s-email-format="TEXT/PRE" s-email-address="per@mail.dk" b-email-label-fields="TRUE" s-builtin-fields startspan --><strong>[FrontPage Gem resultater-komponent]</strong><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="21546" --><b><font color="#808080">

Med dette link kan jeg få en krypteret e-mail adresse

http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp

Den krypterede adresse ser således ud:

<a href="kontakt.htm" title="E-Mail:"
    onmouseover="this.href='mai' + 'lto:' + '%70er' + '@' + 'mail.%64k'"
    onfocus="this.href='mai' + 'lto:' + '%70er' + '@' + 'mail.%64k'">
    E-Mail:
</a>

Kan i hjælpe mig med at trække koden ud og lægge den i frontpage koden.
Avatar billede exp Juniormester
21. januar 2005 - 13:17 #1
Du vælger "HTML"-visning i frontpage, og indsætter koden der hvor du ønsker at emailadressen skal vises
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. januar 2005 - 13:20 #2
Jamen det er det der er problemet.
Jeg har prøvet 10 gange og der mældes fejl
Mit spørgsmål er hvordan strængen skal se ud!
Avatar billede exp Juniormester
21. januar 2005 - 13:40 #3
Tænker du på den sikkerhedsfejl der meldes i IE? For der er ingen problemer med scriptet i Firefox, Mozilla eller Opera...
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. januar 2005 - 13:52 #4
Jeg er ikke specialist. Jeg benytter frontpage 2002. Der er en formular
hvor man kan indsætte e-mail adressen.
Når jeg indsætter dette:
' + '%70er' + '@' + 'mail.%64k'
Kommer der fejlmæddelse og det virker ikke.
Jeg har sikkert lavet strængen forkert - det jeg efterlyser er en der kan
sætte strængen op korekt.
Avatar billede exp Juniormester
21. januar 2005 - 17:32 #5
Det nærmeste du kommer det du ønsker er:
java script:'%70er' + '@' + 'mail.%64k'
Avatar billede per2000 Nybegynder
21. januar 2005 - 18:56 #6
Det virker ikke. Der mældes fejl
Er du helt sikker på koden er korrekt!