Avatar billede brianringsted Nybegynder
19. januar 2005 - 18:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Værktøjslinie, Menubar

Jeg har stadigvæk det samme problem, jeg kan ikke få genvejs tasterne til at åbne mine formularer. Ved at trykke oppe i værktøjslinierne.

Her er hvordan min knap ser ud oppe i menuen.

Markeret kontrolelement: &Bogfør Fangster

Egenskaber for kontrolelement

Titeltekst      :&Bogfør Fangster
Genvejstast      :ALT B
Skærmtip        :Åbner formularen "FRM Fangststed" (ALT F)
Ved handling    :
Type            :kun tekst(altid)
Hjælpefil        :
Hjælp-kontekst-id:
Parameter        :
Mærke            :

Så er det at genvejstasten ikke virker, er der en bedre måde at få genvejstasterne til at virke i selve værktøjs menuen.
Ligsom hvis man trykker F1 så får man hjælp, kan det lade sig gøre med en kode som kan definer speciale taster.

Hjælp mig, det driller.
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2005 - 18:33 #1
Prøv at navngive din knap &Bogfør Fangster. Titeltekst er kun den tekst du ser på knappen.
19. januar 2005 - 18:39 #2
Ja, du skal angive Navn, når du højreklikker på knappen.

Du skal også sikre dig, at der ikke er flere knapper, som bruger samme genvejstast!
Avatar billede brianringsted Nybegynder
19. januar 2005 - 20:33 #3
Jeg vil bare have at når jeg trykker eks. ALT B , så åbner Bogfør Fangster, osv. det er jo ikke nødvendigt at højreklikke på knappen for aktiver genvejstasten. Da jeg bare kan trykke på menubar Bogfør Fangster.

Hvis der ikke er nogle formular åbnet, så skal jeg kunne aktiver en formular bare ved at trykke ALT B, eller F1, så skal formularen bare åbne.

Håber at det er til at forstå, jeg har ikke oprettet nogle knapper, bare en menulinie
oppe i værktøjlinien. Ligsom accesses menubar.

Der kan man eks. trykke F1, for hjælp, og trykke F7 for stavekontrol.
Der behøver ikke at være nogle formular åbne.

Selve databasen starter ikke op med nogle åbne formular. De bliver først åbnet, når jeg trykker Bogfør fangster i menubaren.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
19. januar 2005 - 20:35 #4
Kan man ændre på accesse's genvejstaster istedet for, så de virker på min database.

Eller skal jeg prøve at sende den så i kan se hvad jeg mener.?
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2005 - 20:38 #5
Brian > I stedet for at rode dig ind i genvejstaster m.v., så lav en tom formular der åbnes med en autoexec makro når du åbner databasen. På denne formular placerer du et antal kommandoknapper, der VedKlik åbner en anden formular. F.eks:

Docmd.Openform "Bogfør Fangster"

Jeg tror du vil nå længere på den måde.
19. januar 2005 - 20:42 #6
Det, som jeg mente med "Højreklik" var, at når du designer knappen i "tilpas"-mode, så kan du højreklikke og angive teksten i feltet Navn. Det er her, at du skriver "&Bogfør Fangster" og ikke i Titeltekst.

Men du kan også lave generelle genvejstaster som virker uafhængigt af værktøjslinierne. Det sker gennem en makro kaldet Autokeys.
Jeg har en kort beskrivelse i bunden af denne artikel: http://www.nyholm.dk/makeiteasy/Home.asp?ContentID=40