Avatar billede goje Nybegynder
20. marts 2001 - 15:57 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

HTML formatering af email

Hvordan laver man en email med HTML formatering (Dvs, man kan indsætte htmltags osv)
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 16:03 #1
I Outlook Express skal du indstille følgende:

Klik på tools - Options og vælg fanebladet send. Find punktet \"Mail sending format\" og vælg HTML\"

Så sender du mails i html format
Avatar billede f2 Nybegynder
20. marts 2001 - 16:04 #2
fcs: han mener nok når han sender mails via PHP!!!! mail() funktionen altså..
Avatar billede fcs Novice
20. marts 2001 - 16:06 #4
f2>> AAAHhhhh, det må jeg nok sige. Dagens største misforståelse af mig ;-) Jeg havde ikke lige set kategorien... Sorry ;-)
Avatar billede f2 Nybegynder
20. marts 2001 - 16:08 #5
hm...
prøv med..

mail(\"blah@blah.dk\",\"\",\"<b>hej</b> dav\",\"Content-Type: multipart/alternative;\");

..men det er utestet!
hvis det ikke virker så prøv..

mail(\"blah@blah.dk\",\"\",\"<b>hej</b> dav\",\"Content-Type: multipart/alternative\");
Avatar billede goje Nybegynder
20. marts 2001 - 16:26 #6
Jeg kan ikke få det til at virke.. nogen der har en skabelon? (Lidt ala\' f2\'s)
Avatar billede f2 Nybegynder
20. marts 2001 - 16:32 #7
den her er også utestet...

mail(\"blah@blah.dk\",\"hejsa\",\"<b>hej</b> dav\",\"Content-Type: text/html\");
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2001 - 16:36 #8
Hvad med:
\\nContent-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\\nContent-Transfer-Encoding: 8bit
... også utestet ...
Avatar billede goje Nybegynder
20. marts 2001 - 16:40 #9
Det virker faktisk, men kun hvis man ikke har en afsender på emailen og det er jo ikke så fedt :o)

Nogen ideer?
Avatar billede f2 Nybegynder
20. marts 2001 - 16:44 #10
mail(\"blah@blah.dk\",\"hejsa\",\"<b>hej</b> dav\",\"Content-Type: text/html; From: lala@lala.dk\");

sådan?
Avatar billede goje Nybegynder
20. marts 2001 - 16:49 #11
Nope.. :o/

Det prøvede jeg oxo :o)
Avatar billede goje Nybegynder
20. marts 2001 - 16:58 #12
f2: du kom tæt på, så lad os dele i porten, smid et svar.

Det der virker er:
mail($modtager,$emne,$message,\"From: \\\"Fra mig\\\" <me.mydomain.dk>\\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1\\nContent-Transfer-Encoding: 8bit\");
Avatar billede f2 Nybegynder
20. marts 2001 - 16:58 #13
ok :)
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2001 - 17:02 #14
Hey jeg kom da med:
\\nContent-Type: text/html; charset=iso-8859-1\\nContent-Transfer-Encoding: 8bit
... ingen små points til lille mig?
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2001 - 17:28 #15
Fuldstændig mundlam hva\' ... ?
Avatar billede repsac Nybegynder
20. marts 2001 - 20:37 #16
Juhuu ...
Avatar billede goje Nybegynder
21. marts 2001 - 08:15 #17
Hehehe..

Kender i den med, at man leger med husets ADSL router og kommer til at slå filtering og så har glemt sin nøgle til server rummet på arbejdet ;o)

Well.. skal vi bare sige, at det er lidt svært at komme på nettet ;o)))))
Avatar billede goje Nybegynder
21. marts 2001 - 08:16 #18
Slå filtering til, that is :o)
Avatar billede repsac Nybegynder
21. marts 2001 - 15:02 #19
Godtså ... så lang tid det så bare kán komme til at virker igen gør det jo ingen skade, man bliver højst lidt \"klogere\" ... ;o)