Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
17. januar 2005 - 09:56 Der er 12 kommentarer

hvad er forskellen på at brænde en DVD og en DVD+VR

Hvad er forskellen på at brænde en DVD og en DVD+VR? og hvor lang tid skulle det tage at brænde en DVD? hvis vi siger den er 1.30 time?
Avatar billede henninga Novice
17. januar 2005 - 18:44 #1
En DVD+VR er en DVD hvor der kan brændes yderligere materiale på og understøttes af f.eks. PowerProducer. Det er noget af det samme system som Sonics "OpenDVD".
DVD-VR er ikke kompatibel med alle afspillere.

Hvor lang tid du skal bruge for at brænde en DVD kommer an på din brænder. Med en nyere brænder kan du fylde en 4,7GB DVD på ca. 8-10 minutter.
Henning
Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
17. januar 2005 - 23:46 #2
Ok. Har du en ide til, hvorfor det tager mig ca. 2 timer at brænde en DVD? jeg bruger neroVision Express 2 og min brænder er en NEC 3500AG dvd-bærnder
Avatar billede henninga Novice
17. januar 2005 - 23:54 #3
Kan det være fordi den samtidig konverterer din video fra f.eks. avi. Sådan en konvertering tager lang tid.
Video på en dvd skal være mpeg-2.
Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
18. januar 2005 - 08:17 #4
konverter min video fra f.eks. avi??? hvad skal det sige?
Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
18. januar 2005 - 08:20 #5
når du skriver at en dvd video skal være mpeg-2, er det derfor den laver en konvertering, for at lave den om til en mpeg-2
Avatar billede henninga Novice
18. januar 2005 - 23:32 #6
Ja den skal laves til mpeg-2.
Jeg ved ikke hvad det er for video du vil gemme på dvd'en. Hvilken slags filer?
Hvis den f.eks hedder  xxxx.avi  skal den først lave filen om til mpeg-2 og det kan tage lang tid.
Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
24. januar 2005 - 09:16 #7
ja de fleste film er nemlig avi-filer
Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
24. januar 2005 - 09:18 #8
er der en hurtiger måde, at få filmen til at blive en mpeg-2
Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
24. januar 2005 - 09:18 #9
???
Avatar billede henninga Novice
24. januar 2005 - 23:06 #10
Nej - kun med en hurtigere PC ;o)
Der er selvfølgelig lidt forskel på hvor hurtige de forskellige programmer er til at konvertere, men med NeroVision er du ret godt kørende hvad hastighed angår.
Så det er kun hurtigere CPU og mere RAM der kan forkorte ventetiden ;o)
Avatar billede thomastusinfryd Nybegynder
25. januar 2005 - 10:28 #11
okay. Du skal have mange tak for hjælpen.
Avatar billede henninga Novice
25. januar 2005 - 20:05 #12
OK - God arbejdslyst
Husk at afslutte spørgsmålet her.