Avatar billede einsteinpss Nybegynder
16. januar 2005 - 09:45 Der er 4 kommentarer

Kan ikke længere brænde

Har i længere tid - med stor succes - brændt både CD og DVD vha, min DELL computer med indbygget CD/DVD +r brænder (philips 8601). Pludselig kan kan mine brænderprogrammer ikke se, når jeg lægger en tom CD i drevet. Jeg kan sagtens afspille både CD og DVD. Mistanken går på, at fejlen er opstået efter jeg har haft en prøveinstallation af NERO kørende. Genetablering har mærkelig nok ingen indflydelse.
Avatar billede corner20 Nybegynder
16. januar 2005 - 10:30 #1
Prøv at installerer programmet REG.cleaner (RegCleaner.exe) dette er et gratis program hvor du manuelt kan fjerne alle "rester" af tidligerer installeret programmer! Fjern så alt som hedder noget med nero! Jeg har selv oplevet at NERO konflikter med andre brænde programmer!
Avatar billede einsteinpss Nybegynder
16. januar 2005 - 19:25 #2
Tak for tippet Hjalp desværre intet. Det virker som om, at div. brænderprogrammer ganske enkelt ikke genkender/dvs. ser at der lægges en blank cd i drevet. I bedste fald mener programmet at den tomme CD skal formatteres ??
Avatar billede corner20 Nybegynder
17. januar 2005 - 00:10 #3
Så må jeg nok melde PAS!! Med mindre du har prøvet at downloade en ny trailer  af et brænde program og set om det så virker? Kan anbefale DVD-clone eller Intervideo version 3! Hvis du kører Windows XP har du så prøvet at kører fejlsøgning på dit drev?
Avatar billede jck_true Nybegynder
17. januar 2005 - 10:36 #4
åben enhedshåndtering find dit drev og fjern driveren, gen instaler nero, genstart, find drevet, fjern nero genstart og installer nero.
Tager lang tid men burde virke.