Avatar billede jansoe Nybegynder
20. marts 2001 - 10:31 Der er 16 kommentarer

Bundkort der understøtter både DDR og SDRAM

jeg har læst i et blad om et bundkort fra asus der understøtter både DDR og SDRAM
hvor finder jeg information om dette og hvor kan jeg købe det(I DK)
(jeg husker ikke hvilket blad jeg læste det i)
Avatar billede nomiz Nybegynder
20. marts 2001 - 10:32 #1
øh
Avatar billede redbastard Nybegynder
20. marts 2001 - 10:34 #2
det hedder Asus A7A266
du kan læse lidt om det her,jeg ved ikke om du kan købe det i Danmark endnu
http://event.asus.com.tw/expo2000/smb/a7a266.asp
Avatar billede redbastard Nybegynder
20. marts 2001 - 10:39 #3
det står i hvertfald ikke på edbpriser.dk
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. marts 2001 - 10:43 #4
jeg kan sælge dig et A7M266 for 2500 incl moms

ved endnu ikke ehvad a7a266 kommer til at ligge på
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. marts 2001 - 10:47 #5
men det kan vist ikke betale sig hvis man kigger på edbpriser... sorry  ... det skulle jeg nok have checket først :(
Avatar billede mlj Nybegynder
20. marts 2001 - 10:49 #6
jansoe > Alt om Data marts s.43 \"Bundkort til både DDr og SDRAM\"
Avatar billede jansoe Nybegynder
20. marts 2001 - 10:50 #7
det understøtter kun DDR-RAM pointen er at jeg i starten kan genbruge det RAM som jeg har og så når jeg får \"tid\" kan købe DDR-RAM
de er jo rimelig dyre nu
Avatar billede jansoe Nybegynder
20. marts 2001 - 10:52 #8
OK mlj det må jeg købe, ingen der ved hvor man kan købe det??(bundkortet)
Avatar billede mlj Nybegynder
20. marts 2001 - 10:58 #9
Det kan vist ikke fås i Dk endnu... :0(
(kigger lige efter det)
Avatar billede desperado Nybegynder
20. marts 2001 - 11:12 #10
Hmm det bundkort Asus - A7A266
Det køre med ALi M1647 chipset.
På tomshardware får det en middel karater !

http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q1/010104/

Jeg vil holde på at det bedste man kan gøre er at købe et ASUS - A7V133 og så Smid en masse ram i dyret. Det er ikke det helt vilde man henter på DDR ram. Lige for tiden..

Pris / ydelse = DDR er dyr i nu !

Men man kommer jo nok til at købe DDR når AMD`s 760MP kommer på market ( SMP ) ; )))
Avatar billede redbastard Nybegynder
20. marts 2001 - 11:22 #11
hmm
ifølge testen i AltOmData var 20-25% forskel på båndbredden mellem brug af DDRRAM og SDRAM
det er vel lidt forskel og så kan du stadig opgradere med DDRRAM når de kommer ned i pris det kan du ikke med A7V133, der skal du købe nyt bundkort
men det er jo en smags sag hvad man vil,men i øjeblikket er der vel ikke andre bundkort der understøtter både DDR og sdram
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. marts 2001 - 11:29 #12
hvis du stadig er interesseret i a7a266 boardet...

så kan jeg skaffe det til 2000 ex moms hvilket bliver det samme som a7m266 boradet, nemlig 2500 incl moms...

Avatar billede jansoe Nybegynder
20. marts 2001 - 11:37 #13
har du en butik?
og er der garanti på det?
Avatar billede mlj Nybegynder
20. marts 2001 - 11:53 #14
desperado > A7A266 er faktisk hurtigere end Iwill KA266 der testes på Toms Hardware. Ifølge Alt om Data slår det faktisk A7M266 i flere benchmarks. (Med DDR-RAM)

Og i modsætning til Iwill KA266 kan det også køre med SD-RAM. Så jeg tror ikke det er noget dårligt valg, hvis man altså kan få det til en rimelig pris...
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. marts 2001 - 13:47 #15
jeg har ikke en decideret butik... kun net butik..

ved ikke om det er etisk korrekt at skrive linket her, men så det venter jeg lidt med, men ja, der er den garanti på som der nu er fra asus\' side...

går ud fra at det er 1 år...

Avatar billede mlj Nybegynder
20. marts 2001 - 14:05 #16
therealyoda > Så må du være en af de (eller den) første i DK der sælger dette bundkort!!!

Jeg kan ikke finde andre...