Avatar billede knaasfis Nybegynder
14. januar 2005 - 10:55 Der er 13 kommentarer

Boot problemer

skal til at installere XP på en ny computer, men inden jeg kommer så langt skriver den MDR-fejl umiddelbart efter verificeringen af DMI Pool Data ?, hvad skyldes det ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 12:38 #1
er det ikke MBR.. motherboard boot record..?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 13:24 #2
motherboard = master  ;-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 13:35 #3
ja ja sorry..:)
Avatar billede knaasfis Nybegynder
14. januar 2005 - 17:54 #4
jo det er vist nok master boot record, men det burde den vil ikke melde, når nu maskinen (burde) være helt ny. Trykkes enter ber den om en systemdiskette. Har I en ide til, hvordan jeg får installeret XP, når den slet ikke vil boote fra cd-rommen, jeg har overvejet at boote fra en win 98 diskette og bruge f-disk til at rense det der måtte være
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2005 - 18:02 #5
go ide..O)
slet alle partitioner, og start forfra.
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=247

det ER den bedste måde at gøre dt på.

ellers, kan man starte op på genoprettelses konsollen, og skrive fixmbr, eller fixboot. men tror ikke det er muligt, når du ikke har fået installeret endnu.
Man kan instalere genoprettelses konsollen, men din metode, er klart at foretrække..O)
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 18:52 #6
Hvad siger du, vil den ikke boote fra CD.? ?

Er CD sat til at være før IDE i boot sekvens i BIOS ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 18:53 #7
Hvis du BOOTER fra XP CD, så bør den kunne installere uden problemer.
Avatar billede knaasfis Nybegynder
15. januar 2005 - 18:32 #8
bios er sat til at boote fra cd-rom, men problemet er, at computeren slet ikke kommer så langt inden den melder MBR fejl
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2005 - 16:54 #9
artfreak's og dit eget forslag, havde det nogen effekt ? ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. januar 2005 - 11:00 #10
kan du starte op på en boot-diskette..?
Hvis ikke, ville jeg nok kontakte forhandleren..
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 14:43 #11
Halloooooo ? ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. januar 2005 - 00:39 #12
Hva'så sker der noget ? ? ? ? ?
Avatar billede knaasfis Nybegynder
31. januar 2005 - 10:01 #13
Beklager forsinkelse, men den har stået på vinterferie. Det var sgu et defekt kabel til DVD´en, som var skyld i fejlmeldingen - så da det var ordnet var der ingen problemer.