Avatar billede zarthax Nybegynder
13. januar 2005 - 23:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tiderne skifter, og minderne vælter ind

Hæh, sad lige og lurede tråden om karma i co-admin kategorien, og blev lidt nostalgisk... og trist...

Det eneste navn jeg kunne kende, var snowball, som jeg mødte 1. gang i denne tråd fra 2001: http://www.eksperten.dk/spm/122829
Tja, hurtige informationer med korte og korrekte svar, strålende.

Første gang jeg startede en debat glemmer jeg heller ikke:
http://www.eksperten.dk/spm/122999
Det skulle senere vise sig, at jeg åbenbart skulle ende som dette forums -non-it-debat-starter-i-det-små-med-humor-brugeren.

Jeg glemmer heller aldrig mit trip med underlige overskrifter, som "dagens svære", der blev løst med et enkelt svar, 30 min efter spørgsmålet blev oprettet, samt "dagens lette", der generede 21 besvarelser... Nej, det var ikke helt let at finde mit ståsted.

Atter engang måtte brugerne finde sig i mine non-it-relaterede indlæg, da dette blev posted: http://www.eksperten.dk/spm/125273
Tja, hvad skal jeg sige, dengang var <table> ikke hvad det er idag :-P

Senere lærte jeg så, at har man problemer med "RunDLL32
Programmet har udført en ulovlig handling og afsluttes", så var det makse man skulle konsultere: http://www.eksperten.dk/spm/126067
(Ja, en drøj omgang for én der ved lige så meget om it som om hvordan man spalter uran med en nål...)

Så kom mit gennembrud for alvor. Denne tråd generede ikke færre end 100 indlæg, OG!! jeg er ikke engang blevet færdig med statestikken i indlæget endnu :( (pokkers)
http://www.eksperten.dk/spm/126944
Indlæget blev skabt i håb om at det ville afhjælpe point-inflationen, som florerede i stor stil på det tidspunkt...

http://www.eksperten.dk/spm/127751
Tja, der kan jo ske smuttere når man trænger til at muntre op herinde, og linket i dette indlæg, faldt vist hurtigt til jorden...

Endelig kom tiden hvor jeg mente at det ville være sjovt at gøre Eksperten.dk lidt interaktiv, så jeg satte mig for at spore tordenvejret gennem E´s brugere: http://www.eksperten.dk/spm/241675
Det blev dog ikke til mere end 41 indlæg. Da vi nåede til 23 skete der sager i mit område. Lynet slog ned, og maskinen var tændt....... rædsel....

Indlæg blev værre og værre formuleret, sproget ændrede sig, folk flygtede, men hvorfor? Det måtte undersøges med endnu en tråd som skulle udmunde i endnu en statistik der aldrig blev færdig.
http://www.eksperten.dk/spm/252522
Tror faktisk at resultatet vil være nogenlunde det samme idag :-/
(110 indlæg)
Men hvad hjalp det??? Ikke en meter, brugere punkede hinanden konstant, og det blev værre og værre, så atter måtte jeg til tasterne: http://www.eksperten.dk/spm/255434

Point-inflationen vandede ud, eller rettere, den blev ikke diskuteret så meget mere, for nu var der et nyt problen, nemlig unge med musiske interesser, lektier, o.m.a.: http://www.eksperten.dk/spm/280262

Endelig kom dagen hvor jeg vist havde siddet for længe ved maskinen, og havde nær foræret den væk til en bruger her på E.: http://www.eksperten.dk/spm/376137

Ja, tiderne går og tingene ændrer sig ikke ret meget. Først var det point-problemer, siden lektier, og nu åbenbart karma.
Eksperten.dk kører i bund og grund som den har gjort siden jeg kom hertil i 2001.

Meningen med alle disse links til indlæg, er vel egentlig at få dig, læseren, til at genopdage de ting der var til at grine over, at få dig til at inde de gamle støvede indlæg frem, og læse dem igen. Det tjener flere formål; Du husker pludselig hvad du kunne og ikke kunne da du selv tilmeldte dig dette site, du bliver også mindet om, hvordan ånden har være på E gennem tiderne. Den følelse du får, tager du med i dit næste indlæg, og bidrager dermed til at viderføre den ånd alle snakker om. Nogen siger den er forsvundet, men jeg er overbevist at den ligger i alle teksterne på E´s database. Du skal bare give dig tid til at læse dem.

Jeg har en nagende fornemmelse om at der er nogen der vil angribe dette indlæg, og ærklære det ulovligt, DEt er det måske også, det ved jeg ikke, men jeg er sikker på at det er noget alle brugere der læser det, vil kunne bruge.

//zarthax//
(tidl. mandator)
Avatar billede hcma Novice
13. januar 2005 - 23:17 #1
det er tankevækkende så hurtigt man glemmer, hvordan man selv skøjtede rundt i starten. Godt med denne lille reminder.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. januar 2005 - 23:40 #2
Ja det var tider, dengang det var nødvendigt at være hurtig på tasterne, ellers var toget kørt og man stod stadig der og brændte inde med et svar.
Der var også god humor i indlæggene.
Dejlig tid.
Avatar billede popsy Novice
13. januar 2005 - 23:56 #3
Ganske underholdende, rart med ½ times læsepause :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
14. januar 2005 - 08:30 #4
-->>nordicwolf
heh :)
Ja, der er sket meget siden...
Kan huske at gennemsnitstiden på besvarelse af indlæg, var på ca 10 min. uanset dit problem :)

-->popsy
Er det ikke altid rart med en pause ;-P

//zarthax//
Avatar billede popsy Novice
14. januar 2005 - 10:56 #5
Så absolut, pauser er altid velkomne :)
Avatar billede zarthax Nybegynder
15. januar 2005 - 20:02 #6
on ikke det er på tide at lukke denne tråd :)
Den tjener jo ikke rigtig noget formål længere ;-P
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2005 - 00:33 #7
Hmm, synes nu den er helt rar. Heldigvis kan du stadig opdatere den med nye pudsigheder selvom den er lukket, det ser jeg frem til!  <-- (Slet skjult opfordring :D)
Avatar billede zarthax Nybegynder
16. januar 2005 - 15:32 #8
opdatere den ??? HUH?? How ?

(Glældeligt at den åbenbart kan bruges til noget :)))

//zarthax//
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2005 - 17:33 #9
"opdatere den ??? HUH?? How ?" <-- Du skal da blive ved med at skrive de sjove/underlige/markante spørgsmål op herinde, og så krydre dem med dit erget syn på sagen, akurat som i oplægget. Jeg synes det er genialt, og vil se frem til næste gang du påbegynder en af dine statistikker :D
Avatar billede zarthax Nybegynder
16. januar 2005 - 18:02 #10
hov hov, INGEN statistikker FØR de andre er kovverteret til grafik :-P
(måske det var på tide at gøre det, eller få en anden til det 8-P)

//zarthax//
Avatar billede popsy Novice
16. januar 2005 - 18:49 #11
{:-D