Avatar billede antidote Nybegynder
12. januar 2005 - 12:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge denne router?

Er interesseret i at opsætte et trådløst netværk hjemme hos mig selv. Rækkevidden skal ca. kunne dække en 100m(2) stor lejlighed.

Jeg har en 1024/256kb ADSL forbindelse hos Tele2 (med 1 fast ip-adresse) og benytter mig af et Siemens ADSL-modem.

Har overvejet at købe denne trådløse Phillips router fra ElGiganten (link nedenunder)- er der nogen problemer med at benytte mig af denne, og har I eventuelt hørt godt eller skidt om den?

http://makeashorterlink.com/?G1696173A

På forhånd tak
/A
Avatar billede areon Nybegynder
12. januar 2005 - 12:27 #1
Nope den router vil køre uden problemer med ovenstående opsætning.
Du skal have for øje at den har en maxkapasitet på 4PC'ere og mener ikke at kompatibiliteten med lige denne model spiller godt med andre mærker.. Men der kan jo tilkobles Switches hvis større antal ønskes.. (skal do lige testes først)

Men ellers er d bare at smide den på, så kører det derudA..
Med venlig hilsen
Jack
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
12. januar 2005 - 12:27 #2
Du kan godt bruge denne router. Du skal dog lægge mærke til at denne router kun understøtter 802.11g standard, ofte i dag bruger man 802.11b standard. Men den kan sagtens bruges, du skal bare lige sikre dig at de trådløse netværks kort du bruger understøtter 802.11g standarden.

Du skal også tænke på placering af denne router(gælder alle sammen) fordi at signal styrken godt kan blive dårlig hvis der er bare vægge mellem Access pointet og dit trådløse netværks godt.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. januar 2005 - 12:28 #3
den ser fin ud, men kender ikke phillips
jeg plejer selv at sætte netgear op, fx den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77406
bemærk at jeg nævnet kun har 11 mbit trådløst, men rækkevidden er god.
100m2 burde ikke være noget problem for det udstyr der findes på markedet (medmindre du har tykke vægge at jernbeton). bare placer den hensigtsmæssigt
Avatar billede areon Nybegynder
12. januar 2005 - 12:28 #4
hvilke trådløse netkort benytter du dig af i dine arbejdsstationer?
Benytter du dig evt af Bærebare computere, hvis ja hvilke?
Avatar billede areon Nybegynder
12. januar 2005 - 12:30 #5
Ligesom rbj_fp...  du skal lige tjekke op på dine Trådløse netværkskort på Arbejdsstationerne.. De bærebare understøtter 99% "g" standaden...
Avatar billede areon Nybegynder
12. januar 2005 - 12:32 #6
Dine m2. er så "små" at denne router sagtens ville kunne tygge sig igennem! (hvis du ikke ligefrem bor i en TyskerBunker ved vesterhavet. :P)
Avatar billede antidote Nybegynder
12. januar 2005 - 12:36 #7
Tak for svarene indtil videre - til areon, ja jeg benytter mig af en bærbar computer, der har et Intel Pro/Wireless 2200 BG netværkskort. Umiddelbart ser det ud til at understøtte både 802.11 b og g versionen.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
12. januar 2005 - 12:36 #8
Lige en anden ting: Du bør oxo undersøge om der er andre trådløse netværk i nærheden, for det kan godt give lidt problemer.
Avatar billede antidote Nybegynder
12. januar 2005 - 12:39 #9
rbj fp - jeg ved der findes andre netværk i området da mit netværkskort i den bærbare finder dem. Hvad kan jeg gøre ved dette? Udover at finde en egnet kanal?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. januar 2005 - 12:39 #10
andre netværk giver ikke probs hvis du bare sætter dit eget ordentligt op, evt ændrer den kanal du sender på så der ikke bliver inteferens.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. januar 2005 - 12:40 #11
og maxkapacitet på 4 er jo kun kablet netværk, der er vist ingen routere der har mere end 4 porte i switchen
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
12. januar 2005 - 12:41 #12
Der er ikke meget andet at gøre ved det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. januar 2005 - 12:47 #13
tjek http://www.videnskabsministeriet.dk/fsk/div/itsoejlen/sikkerhedtraadlos.pdf
og http://www.videnskabsministeriet.dk/fsk/div/itsoejlen/Traadlosenetvaerk.pdf
der er enkle og gode råd synes jeg. jeg tror der skal være rigtig mange netværk før de laver ged i hinandens signaler.
Avatar billede areon Nybegynder
12. januar 2005 - 12:49 #14
hvad bruger du til at dele dit internet ud derhjemme? (Hvis du bruger noget?)
Benytter du dig af server, ligger du bare loginrestriktioner på din WorkGroup så er du ovre dit netværks problem..
Self kan du også sætte en anden frekvens..
Avatar billede areon Nybegynder
12. januar 2005 - 12:50 #15
mrmox2: der skal være rigtig mange netværk før de laver ged i hinandens signal
[enig]
Avatar billede areon Nybegynder
12. januar 2005 - 12:51 #16
jo ikke ligesom logitechs trådløse tastatur og mus!!! hihi