Avatar billede smashlotus Nybegynder
12. januar 2005 - 08:48 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken mobil skal jeg vælge?

Hejsa eksperter.

Jeg har lige et lidt utraditionelt spørgsmål jeg ønsker lidt hjælp til. Jeg er på udkig efter en ny mobil. Prisen er (indtil videre) underordnet. Jeg synes markedet er blevet ganske enormt efterhånden og det kan være svært at hitte redde i alle de forskellige mærker og modeller.

Imidlertid har jeg nogle specifikationer som jeg ønsker indfriet i forbindelse med mit kommende mobilkøb.
Disse er som følger:

Indbygget MP3 afspiller.
Mulighed for udvidelse af hukommelsen via en art flash card.
FM Radio indbygget.
Indbygget digital kamera.
Mulighed for USB opkobling med pc.

Ville gerne høre jeres forslag, evt. erfaringer, på forhånd tak. :-)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 09:08 #1
er usikker på det sidste... men en Sony Ericsson s700i :o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 09:45 #2
http://www.nokia.com/nokia/0,,65362,00.html - den er vidst ikke kommet på markedet endnu, men tror ikke der går lang tid.
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 09:46 #3
er dog også i tvivl om den kan kobles op med USB
Avatar billede smashlotus Nybegynder
12. januar 2005 - 10:25 #4
Kalp >> Den har jeg også kigget på, synes dog ikke at det fremgår at den har nogen form for flashkort man kan udskifte? Kan du evt. finde dokumentation for dette?

Triple-X >> uuh den ser nice ud, bliver sikkert også branddyr når den kommer på markedet.. :o)
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 10:27 #5
Den har et memory stick:) Jeg har en selv jeg kan bekræfte det for dig;)
og det kan opgraderes
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. januar 2005 - 10:27 #6
ja jeg tror den kommer til at ligge på de 4000 :) men du skrev dog at prisen var ligemeget ;)
Avatar billede smashlotus Nybegynder
12. januar 2005 - 10:44 #7
kalp >> det er sandt - jeg tog fejl, og forvekslede den med en k700i, som kun har 32mb intern hukommelse.. - men det var jo s700i du referede til, og det er jo en helt anden sag.. :o) den vil jeg lige kigge nærmere på..
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 10:47 #8
s700i er en del federe:) synes jeg
Avatar billede smashlotus Nybegynder
12. januar 2005 - 11:25 #9
kalp > det er den da helt klart.. Hm, lige 2 spørgsmål.
Har s700i indbygget radio?
Skal man bruge memory stick duo fra sony, eller kan man også bruge andre mærker?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 11:46 #10
Ja det har den hmm... det andet ved jeg faktisk ikke:/
Avatar billede smashlotus Nybegynder
12. januar 2005 - 11:57 #11
nej okay.. Undersøgte bare lige udvalget på edbpriser.dk og man kan få flere forskellige Memory stick duo mærker..
Hvor længe kan batteriet så holde med mp3 afspilning?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 12:37 #12
hmm.. jeg har ikke prøvet at høre musik så længe, men til trods for at skærmen er ret stor så synes jeg der gå okay tid mellem hver opladning
Avatar billede smashlotus Nybegynder
12. januar 2005 - 14:15 #13
Ja okay.. hm.. kan man så overføre begge veje til pc?
Altså du kan overføre musik osv til dit memory stick.. og så kan du vel også overføre billeder du har taget osv til pc'en?
Avatar billede kalp Novice
12. januar 2005 - 14:24 #14
Ja selvfølgelig kan man det:)
Avatar billede werd Nybegynder
12. januar 2005 - 16:49 #15
jeg vil foreslå en nokia 6230 den opfylder alle dine krav og koster 2500 uden abonn. og kan fås til 1kr med abonn.

Se www.nokia.dk og www.debitelshop.dk
Avatar billede smashlotus Nybegynder
12. januar 2005 - 20:26 #16
Hej Werd. Det jeg har at påtale på nokias modeller med mmc kort er, at de sætter en max størrelse på 64MB! Kan det passe? det synes jeg lyder mærkeligt...
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
12. januar 2005 - 23:39 #17
jamen det standarden er på 32 mb, men det er det kort du starter med.. hvis du surfer lidt rundt på www.mobildebat.dk, vil du se at der er en eller flere som har haft et 1024 mb ram kort i, dette er godt nok ikke det originale nokia kort, men det er memory corp, hvilket er en producent nokia selv anbefaler, så giver werd 100 % ret i at det er en telefon der opfylder alle krav :)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
12. januar 2005 - 23:39 #18
skulle ikke have været et svar, min fejl
Avatar billede smashlotus Nybegynder
13. januar 2005 - 11:19 #19
chokobear_dk
okay, det gjorde jo straks sagen meget bedre :o)

Ang. sony ericsson s700i så har jeg netop læst dette:

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_4_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10140#2623

der står at telefonen kun understøtter op til 128MB hukommelse?! Det er da bestemt for lidt... Med mindre det samme gælder her, som chokobear_dk skriver for 6230?
Avatar billede whpsnp Nybegynder
14. januar 2005 - 13:33 #20
Nokia 6230 kan køre med mmc kort op til 512 MB uden problemer. Med kort på 1024 MB er der vist noget biks som skal bikses.
Med så stort et kort bliver det alligevel umuligt at overskue, hvilke filer du har liggende.
Jeg har lige nu et kort på 128 MB i min n6230 - der kan være være ca. 22 sange alt efter størrelse på filen. Jeg skal have et kort på 256, det er nok til mig - man kan jo altid skifte sangene ud efterhånden.
Som chokobear_dk vil jeg anbefale dig at surfe www.mobildebat.dk - der findes flere tråde, der handler om n6230 og mmc kort.
Mvh. whpsnp
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
14. januar 2005 - 15:55 #21
nu vil jeg lige sige at der er ikke det store du skal gøre for at putte et 1024 mb kort i, men det eneste kan være softwaren der ikke vil samarbejde med kortet.. men mit 256 virker fantastisk, og der har ikke været problemer med at der er for lidt sange :) men ellers en fed telefon
Avatar billede smashlotus Nybegynder
24. februar 2005 - 23:34 #22
Hej igen alle sammen. Tak for alle jeres tips og gode råd. Mobildebat har været en stor hjælp, det er en genial side.
Jeg har netop købt en Nokia 6230 via telmore tilskudsmobil til 999kr uden abbonnement. Samtidig har jeg købt et usb kabel, og nu mangler jeg bare lige et 512mb MMC kort fra mem. corp.

6230 er den fedeste telefon - kan klaart anbefales!