Avatar billede palle_hansen Nybegynder
19. marts 2001 - 16:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DCOM & THREADS

Hej

Jeg har udviklet en DCOM/COM client(OPC) og det virker fint, pånær hvis dcom serveren er nede (afsluttet, lukket ned mv.) og da jeg  jævnlig spørger på server status, hænger clienten, da timeout på dcom er uendelig lang.

Er det muligt at forespørge på serveren i en serperat tråd, hvis tråden så løber længere end en bestemt tid, så kunne man terminated tråden, og referere serveren som offline.

Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af at implementere com/dcom i en thread class.
Avatar billede cms Nybegynder
21. marts 2001 - 11:41 #1
husker du fra thread\'en at kalde vcl-komponenterne via Synchronize ?
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
21. marts 2001 - 18:24 #2
Kan du ikke stile på timeout?
Avatar billede palle_hansen Nybegynder
23. marts 2001 - 09:32 #3
Hej

Min classe bruger ikke UI componetter, så det er ikke nødvendig at bruge synchronize.

Nej desværre kan der ikke stilles på RPC timeout gennem COM/DCOM laget.

Jeg har fundet noget hvor man i laget skal bruge
CoInitializeEx(...)
CoUninitialize

Så det prøver jeg at kikke lidt på..

palle
Avatar billede nico26 Nybegynder
13. april 2001 - 21:40 #4