Avatar billede morteeart Nybegynder
09. januar 2005 - 21:34 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

IE vs. Firefox

Hej

Har prøvet at lege lidt med xml, og har lavet denne her xml fil

http://thedeathart.dk/xml/nyhed.xml
og dette her stylesheet
http://thedeathart.dk/xml/nyhed.css

Internet Explorer viser det korrekt, men Firefox fucker totalt up, nogen ide om hvorfor ?
Avatar billede softspot Forsker
09. januar 2005 - 22:33 #1
Jeg arbejder typisk i IE og har derfor ikke meget begreb om andre browsere, men jeg kan da se at den understøttelse IE har af arvede styles ikke er så stærk i FireFox...

Jeg har fedtet lidt rundt med dit stylesheet og det er der kommet flg. resultat ud af:

body
{
    height: 100%;
    padding: 40px 0px 0px 30px;
    background: white;
}

nyhed
{
    background: #999;
    color: black;
    font-family: verdana;
    font-size: 11px;
    width: 200px;
    /*
    border: 1px black solid;
    border-width: 1px;
    border-color: black;
    */
}

overskrift
{
    width: 200px;
    background-color: #999;
    font-size: 14px;
    font-weight: bold;
    display: block;
    border-top: solid 1px black;
    border-right: solid 1px black;
    border-left: solid 1px black;
}

tekst
{
    width: 200px;
    background: #CCC;
    display: block;
    border-right: solid 1px black;
    border-left: solid 1px black;
}

footer
{
    background: #999;
    width: 200px;
    display:block;
    border-right: solid 1px black;
    border-left: solid 1px black;
    border-bottom: solid 1px black;
}

forfatter, dato
{
    font-size: 9px;
}

Jeg ved ikke om det er godt nok for dig eller om du havde forestillet dig noget andet, men dette ser ud til at fungere i FireFox. Næste hurdle bliver så om det spiller i andre browsere som Oprah, Mozilla, NetScape og hvad der ellers er på markedet...
Avatar billede softspot Forsker
09. januar 2005 - 22:34 #2
Bemærk i øvrigt at jeg har lagt et footer-tag omkring de to informationer i bunden af kassen. Jeg har dog ikke testet videre for at se om den kan undværes... men det kan være du selv kan finde ud af dette...
Avatar billede morteeart Nybegynder
09. januar 2005 - 23:36 #3
hmm, ser stadig fint ud i IE, og stadig meget forkert i Firefox.

Her er v2. http://thedeathart.dk/diverse/xml/nyhed2.xml

Sjovt nok så plejer firefox er være den som understøtter arvede styles bedst, og genneralt css bedst, men den ser ud til at have en del problemer med xml.
Avatar billede janegil Nybegynder
10. januar 2005 - 10:32 #4
Rot-elementet ditt er nyhed, så hva med å gi nyhed display: block; ?
Avatar billede morteeart Nybegynder
10. januar 2005 - 18:40 #5
jah, det + at linke til det rigtige css fil (/me slår sig selv)
hjalp gevaldigt.

Janegil, hvis du også lægger et svar kan i dele teh pointsa ;-)
Avatar billede janegil Nybegynder
10. januar 2005 - 18:50 #6
ok