Avatar billede brianringsted Nybegynder
09. januar 2005 - 18:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælpefil i værktøjsmenuen

Hej jeg har lavet min egen værktøjsmenu, nu kunne jeg så
godt tænke mig at når man klikker på hjælp i menue at så åbner min egen fiskelogbog.hlp.

Jeg har sat hjælpkontekstID til 1000 i hjælpefilen, og refereret i værktøjsmenuen til selve filen. Men der kommer
en meddelse frem, om jeg vil åbne filen. Det kunne jeg godt tænke mig at den ikke spurgte om, men istedet bare åbnede
hjælpefilen som jeg har lavet.
Avatar billede mugs Novice
09. januar 2005 - 18:31 #1
JKeg har ikke særlig meget forstand på hjælpefiler, men et skud er, at du kan frakoble Access advarsler:

docmd.setwarnings false
din kode der åbner hjælpefilen
docmd.setwarnings true
Avatar billede terry Ekspert
09. januar 2005 - 19:41 #2
Dont know much about help files eitherm but how are you opening the help file?
Avatar billede brianringsted Nybegynder
09. januar 2005 - 20:23 #3
jeg har lavet en menu i værktøjslinien som hedder hjælp, i egenskabsvinduet hjælp,
der har jeg skrevet stien til hvor hjælpefilen ligger.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
09. januar 2005 - 20:33 #4
Det er selve access hjælpen som bliver åbnet istedet for min Fiskelogbog.hlp, hvad gør jeg galt.?
Avatar billede overchord Nybegynder
10. januar 2005 - 11:04 #5
Check evt denne artikel omkring det. Det ser ud til at man muligvis skal smide sine nye hjaelpe-filers placering i en registry key:

http://office.microsoft.com/en-us/assistance/HA011380951033.aspx
10. januar 2005 - 11:04 #6
jeg ved ikke helt hvordan du angiver hvilket kontekstID, du vil åbne, men du kan bare åbne en given hjælpefil således:
call shell("WINHLP32.EXE C:\Dokumenter\DinHjælpefil.HLP")

Prøv at lej med at skrive et ID bagefter på en eller anden måde:
f.eks.
call shell("WINHLP32.EXE C:\Dokumenter\DinHjælpefil.HLP 1000")

eller

call shell("WINHLP32.EXE C:\Dokumenter\DinHjælpefil.HLP /1000")

eller

call shell("WINHLP32.EXE C:\Dokumenter\DinHjælpefil.HLP -1000")

eller

???

Jeg har desværre ikke selv nogen brugerdefineret hjælpefil, som jeg kan afpørve det på for dig.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
10. januar 2005 - 20:09 #7
Hvor skriver jeg denne call funktion ind, det skal jo virke når jeg klikke oppe i værktøjslinien på hjælp.
Når min database starter op, så er der ikke nogen formular som bliver åbnet.
Det er først når jeg klikke på et menupunkt oppe i værktøjslinien.Så call koden
skal jjo skrives ind et eller andet sted.
10. januar 2005 - 21:37 #8
Når du tilpasser din værktøjslinie, kan du åbne egenskaberne for din knap. Her kan du faktisk skrive dett direkte i egenskaben "Ved Handling":
=shell("WINHLP32.EXE C:\Dokumenter\DinHjælpefil.HLP 1000")

Eller du kan lave en public funcion i et modul og så kalde denne funktion samme sted.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
11. januar 2005 - 18:50 #9
Kan jeg lave et modul og få værktøjsmenuen i access til at load hjælpefilen, ligsom når jeg trykker på accesses hjælp.
Avatar billede brianringsted Nybegynder
11. januar 2005 - 18:57 #10
tusinde tak denne funktion virker langt om længe.