Avatar billede tblaster Nybegynder
05. januar 2005 - 19:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Selv bestemme hvad der står i promt

Hejsa

Jeg har følgende stump kode der gør at et billed kan downloades. Dette gør at der kommer en promt op der spørger om man vil downloade den og den angiver følgende informationer:
Navn
Type
Fra

Desuden spørger den "Vil du åbne eller gemme denne fil?" og der er et ikon billed i højre side. Det jeg vil høre om er om det er muligt at ændre nogen af de ting og hvis hvordan. Og kan jeg evt tilføje en helt tekst i promten som brugeren så ser eller et af mine egne billeder? Jeg har fundet ud af at ændre navnet som nedenstående viser:

Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

' Add a header to give it a file name:
Response.AddHeader "Content-Disposition", "attachment;filename=Test - " & Filnavn

' Specify the content type to tell the browser what to do:
Response.ContentType = "image"

' Binarywrite the bytes to the browser
Response.BinaryWrite(xml.responseBody)
Avatar billede janegil Nybegynder
05. januar 2005 - 22:02 #1
Hvis du kan endre "Vil du åbne?" til "Liker du iskrem?" og på den måten få brukeren til å svare "Ja takk!" har vi er stort sikkerhetshull.

"Da jeg var ung..." kunne man downloade et bilde ved å høyreklikke en lenke til det, og Save Link As...
Avatar billede tblaster Nybegynder
05. januar 2005 - 22:10 #2
janegil! Det er nu ved at være tilbage i de gode gamle dage!

Jeg vil slet ikke få brugeren til at trykke på noget og så gøre noget andet. Det jeg bare gerne vil er at lave en download promt der ikke ligner windows og derved gøre den lidt pænere. Desuden vil jeg godt kunne skrive en tekst således at jeg gør brugeren opmærksom på at selvom han downloader billedet så tilhøre det stadig ikke ham og alt det skrammel.
Avatar billede janegil Nybegynder
05. januar 2005 - 22:34 #3
Jeg mistenker jo ikke deg! Men hvis det du ønsker lar seg gjøre, så er det også klar bane for det bad guys. Det er kjedelig, men sikkerhetsrelaterte operasjoner bør se ut akkurat som de pleier å se ut, så folk kan gjenkjenne dem. Jeg har stor sympati for at du vil lage en bedre brukergrenseflate, men dette vil også kunne brukes i onde hensikter.
Avatar billede tblaster Nybegynder
13. marts 2005 - 20:02 #4
Lukker