Avatar billede addervenom Nybegynder
05. januar 2005 - 01:26 Der er 7 kommentarer

Driver til printer Canon LBP-465?

Hej, jeg har Suse 9.2 Professional og jeg trenger til en driver til min printer, en Canon LBP-465. Er der nogen der hved hvis der findes sådan en? Printeren hvirker ellers udmaerket under WinMillenium, men ej i XP.
Avatar billede nopsen Ekspert
05. januar 2005 - 01:40 #1
her kan du i boksen se hvilke styresystem canons drivere understøtter og hente dem:
http://software.canon-europe.com/Printers/Laser_Beam_Printers/LBP465539.asp
Avatar billede kasper.h Nybegynder
05. januar 2005 - 01:51 #2
Det kan man ikke, det er en Windows printer. Jeg har selv forsøgt med samme printer.
Avatar billede sunmad Nybegynder
05. januar 2005 - 08:35 #3
Canon har ikke printer drivere til Linux systemer. Dem må man selv skrive. Hvis du er ny til printing i linux er det bedste du kan gøre at gå til www.linuxprinting.org og se på hvilke resourceer de stiller til rådighed. LBP-465 er ikke på deres liste over avaiable drivers, så du må eventuelt prøve at finde en driver for LBP-serien der virker for LBP-465. At sætte print drivere op i Linux er i høj grad en do-it-yourself process.

sunmad
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 09:48 #4
At man ikke kan køre Canon under Linux er nu da godt nok noget af det værste sludder der endnu er blevet skrevet herinde, SuSE 9.2 har såleds drivere til 101 forskellige Canon modeller men desværre ikke den model spørgeren efterlyser.
SuSE understøtter dog både LBP 460 og LBP 470 og jeg mener at jeg engang har sat et anlæg op hvor en af disse to sæt drivere blev brugt til en LBP 465 men jeg er ikke helt sikker, men prøv dog
Avatar billede kasper.h Nybegynder
05. januar 2005 - 11:27 #5
Det er ikke Canon man ikke kan bruge under linux, det er Winprintere. Det er muligt der er skrevet software til nogle Winprintere, men langt fra alle. Winprintere er printere der kræver selvstændigt software på computeren, da der ikke er noget software i printeren. De kræver derfor langt mere af computeren end almindelige printere.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
05. januar 2005 - 11:29 #6
LBP-460 kan ifølge linuxprinting.org benyttes, hvis den tilsluttes gennem en Windows maskine. Det samme er nok tilfældet for LBP-465.
http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-LBP-460
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2005 - 16:08 #7
Er du kommet videre ??