Avatar billede nordendal Nybegynder
04. januar 2005 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dual processor

Jeg skal til at købe en ny maskine som primært skal bruges til 3D visualiseringer.
Jeg har lagt mærke til at CPU-forbruget ryger at op på 100% når jeg renderer med min gamle maskine.
Går det mærkbart hurtigere hvis jeg køber en maskine med dualprocessor, og hvordan finder jeg ud af om Autodesk Viz kan udnytte dualprocessor.
Er grafikkortet vigtigt når det primært er stilfotos jeg renderer.
Avatar billede re-flex Nybegynder
04. januar 2005 - 15:16 #1
Hvis det er tung grafik, vil en kraftig processor og et kraftigt grafikkort være vigtigt. Der vil også være brug for meget RAM. DualCPU har den fordel, at en processor kan tage sig af en ting, mens den anden processor tager sig af noget andet.

Om Autodesk Viz understøtter DualCPU skal jeg ikke kunne sige præcist, men jeg ved at det anvefales: http://www.citydata.se/Produkter/autodeskviz/autodeskviz.htm

Se under "Rekommenderade systemkrav". Ud fra dette vil jeg mene at DualCPU er en fordel. Det betyder også at du vil have flere ressourcer til andre ting, du laver samtidig.

Når det er stilfotos, vil jeg mene, at grafikkort har en mindre betuydning end hvis det fx. var animeret grafik. Hvis det til gengæld er ligesom CAD, men uden animationer osv. vil et godt grafikkort, være anbefalelsværdigt, da det stadig er tung grafik som skal renderes.
Avatar billede nordendal Nybegynder
22. september 2005 - 12:52 #2
tak for hjælpen
Avatar billede nordendal Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:25 #3
Reflex______  vil du sende svaret en gang til, så får du de point du har fortjent. Beklager fejlen
Avatar billede re-flex Nybegynder
14. oktober 2005 - 15:44 #4
Svar
Avatar billede nordendal Nybegynder
12. februar 2010 - 14:34 #5
Tak