Avatar billede wilde Nybegynder
31. december 2004 - 01:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

html hjælp! Sikre billeder

Jeg vil gerne gøre det sådan at man ikke kan tage og gemme mine billeder så let.
ligesom f.eks de gør det på flere dating sider.
Jeg ved godt at man med lidt snilde alligevel godt kan gemme dem hvis man ved hvordan man gør.

Men alligevel.

Hvordan gør man det?
Avatar billede nopsen Ekspert
31. december 2004 - 02:21 #1
det kan du ikke, så længe det er muligt at hente billedet ind i sin browser, er det også muligt at gemme billedet.
du kan kun sikre det ved at begrænse adgangen til de sider som indeholder billederne.
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 03:12 #2
Tjah.. du kan deaktivere PrintScreen knappen på keyboardet(helst hele keyboardet) og deaktivere højreklik på musen ..dvs deaktivere alt hvad der nu kan kopirere derfra.. og så er der lige det med at billeder downloades til temporarly internet files... hvis du vil undgå dette skal du gemme dine i flash!
Fjerneværktøjslinien i IE.. og altså også menu'erne.. Filer, Rediger osv.

så bliver det ret besværligt at stjæle billederne.. man kan selvfølgelig bruge snapshot software... men når det eneste der virker er venstre museknap så er det sgu ret besværligt også:)
Avatar billede wilde Nybegynder
31. december 2004 - 05:33 #3
Ok. Det lyder som noget for viderekomne, og dem er jeg ikke en af lige nu.
Så nu har jeg gjort det sådan at man ikke kan højre klikke og så færdig.
Så en tilfældig newbee giver måske op:-)