Avatar billede oesterballe Nybegynder
30. december 2004 - 21:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at Boote fra S-ATA disk

Hjælp !! ...jeg er ved at gå lidt kold.

Er ny I SATA verden og har derfor følgende probs!

jeg har lige købt en S-ATA HD af mærket: western digital Raptor
Inden jeg fik den installerede jeg windows og lign. på min gamle IDE HD hvorefter jeg via powerquest driveimage overførte imaget til den nye disk, men når jeg prøver at boote fra den vil den ikke starte op på disken. Kommer og beder om et "boot device".

Mit mobo er et ASUS P4P800-E

Jeg har læst under lign topics at man under installation af win XP skal trykke F6 og installere RAID drivere, men hvad hvis man har lagt et image over?.
Imaget er af win XP pro + SP2

på forhånd tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 23:08 #1
Lover du at færdiggøre eller lukke nogle af de mange spørgsmål du har åbne ? ? ? ?

Du skal have fat i CD'en der fulgte med dit bundkort, og på den er der et bibliotek, som indeholder de drivers du skal bruge til XP for at kunne køre SATA diske. Dem kopierer du over på en diskette, og booter din maskine med XP CD'en.
Når xp beder om driver til controllere, skal du trykke F6, og XP vil indlæse driveren.
Derefter kan du installere XP oven i den installation du allerede har på din SATA disk.
Avatar billede oesterballe Nybegynder
02. januar 2005 - 03:14 #2
Jeg har ryttet op i mine spørgsmål tak for at minde mig om det.
Avatar billede oesterballe Nybegynder
02. januar 2005 - 03:16 #3
Dragonknight tak for hjælpen, jeg var kommet videre efter lidt besvær :), men du skulle have pointsne alligvel for også at minde mig om mine mange uafsluttet spørgsmål. Du har desværre kun sat en kommentar, men jeg holder den åben så du lige kan komme med et "svar"
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. januar 2005 - 17:27 #4
Har du fået den til at boote på SATA ? ?
Avatar billede oesterballe Nybegynder
03. januar 2005 - 11:00 #5
Ja den kører nu. Er dog ikke helt så hurtig som jeg havde håbet på :). Og samtidig har jeg en mærkelig pause efter opstart hvor den hænger ca. 20 sek før jeg har adgang til mine drev, men det tror jeg snarere er opsætning af IDE. nå men tak for hjælpen
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. januar 2005 - 11:06 #6
Anytime :-)

Og takker !