Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. december 2004 - 19:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvorfor indexserer google ikke mine sider?

Hej eksperter :)

Jeg har et problem med google... mine sider bliver fundet på google, men der er ingen info om den, blot navnet på domænet! :S

fx http://www.google.dk/search?hl=da&q=damgaard.shop.alvision.dk giver ikke særlig meget info, og derfor tiltrækker det ikke særlig mange kunder!

hvis man tager mit eget site www.alvision.dk kommer der noget beskrivende tekst hvis man søger på domænet (http://www.google.dk/search?hl=da&q=alvision.dk)

hvad er der galt i koden på den første siden den ikke vil "tage den"?

på forhånd tak! :)
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. december 2004 - 19:59 #1
... iøvrigt kan man på det sidste link se en masse lignende den der fejler helt i bunden... (nogle af de gratis webshoppe jeg har på mit domæne)
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 20:02 #2
nu er det vel heller ikke så ofte af dine kunder søger på "damgaard.shop.alvision.dk" de fleste søger vel på det du sæglger
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. december 2004 - 20:04 #3
yes, men hvis de søger på noget som findes på siden kommer der samme information om resultatet som på det første link!

altså ligemeget hvordan man søger og den finder det resultat er det kun adressen der vises :S
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 21:39 #4
hmmmm

Din forside er relativt dårligt optimeret, der er meget kode, meget lidt indhold og indholdet står nederst på siden. Det kan være javascripten der giver problemer, men jeg har ikke nærlæst den

Hvordan ser det ud med dine externe links, er der mange der linker ind i dit site og dermed giver mere vægt til undersiderne end resten
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 21:40 #5
du har søgeord i dine meta der ikke findes på siden, det bør man heller ikke have
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
31. december 2004 - 10:22 #6
Mit bud er, at dine sider er ganske nye for Google, idet hvis man søger således: site:http://www.damgaard.shop.alvision.dk kommer der kune én side frem. At siderne er nye for Google tyder på, at der ikke er nogle kvalitetssider, der linker til dine sider.

Det er ikke noget nye fænomen, at nye sider har det svært i Google. Giv det lidt tid og find en masse linkpartnere.

Derudover skal du arbejde meget på dine titler og meta description. På nogle af dine sider ser din description sådan ud: "Gratis Webshop System udviklet af Alvision Webdesign" - Titlen på din forside ser således ud: "Damgård Lifestyle Shop | Velkommen" og hvis man søger på netop "Damgård Lifestyle Shop | Velkommen" kommer der et resultat frem, som jeg tror er din gamle webshop??, jf. http://www.google.dk/search?hl=da&q=Damg%C3%A5rd+Lifestyle+Shop+%7C+Velkommen&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta= hvor shoppen er placeret som en 4 - 5 stykker.

Kort fortalt:
Lav unikke titler indeholdende de ord du vil findes på.
Lav unikke desciption tags på de ord du vil findes på.
Skaf indkomne links