Avatar billede serverkudsk Nybegynder
29. december 2004 - 16:55 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Højden i cm skal laves så det passer på et print

jeg har et billede som er 27,3 bred og 18,3 høj, hvordan får jeg det vist på en hjemmeside, så når man printer det, at det også er de mål på papiret???

er der en lommeregner på nettet der kan sådan noget???
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
29. december 2004 - 17:14 #1
Lav en grafisk opsætning i et dtp-program med dit billede på fx et stykke A4 papir, i de rigtige mål. Du kan fx. bruge InDesign, PageMaker eller lignende og udskriv derefter til en pdf fil. Læg den fil til download på din hjemmeside.

Når man printer en pdf fil, bliver de mål, der er angivet i dtp-programmet printet korrekt. Det er den eneste løsning, jeg lige kan se, hvor du får det målfast printet. Det er iøvrigt samme procedure man bruger, når man sender filer til trykkerier.
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. december 2004 - 18:11 #2
Det her program kan lave pdf fra alle programmer som kan printe - det bliver nemli' installeret som en printer. http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
Så kan du smide dit billed ind i et af de oven-nævnte programmer, eller Word, Publisher, what ever... og så printe til CutePDF
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. december 2004 - 18:13 #3
Og så kan du passende linke til Adobe Reader, som dessuden lige er kommet i version 7.0 http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. december 2004 - 18:14 #4
Og den er blevet meget hurtigere end den gamle version! I love it :)
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
29. december 2004 - 19:34 #5
Jeg gjorde det bare med microsoft publisher, den kan jo lave hjemmeside :D

18,3 = WIDTH="1032"
27,3 = HEIGHT="692"

Men nu er jeg jo kommet i problem med margenen fra internetexplore...
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
12. januar 2005 - 23:44 #6
WIDTH="1032" HEIGHT="692"