Avatar billede kennith Nybegynder
28. december 2004 - 15:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg lærred

Hej Jeg er lidt rusten i word og har 2 spm. Hvordan slår jeg det forban...... lærred fra der kommer hver gang jeg vil tegne noget eller laver en tekst box jeg vil bare have det til at dø.

Og det andet når jeg laver et lay out til en forside hvor jeg både skriver i Sidehovedet og sætter noget grafik ind hvor er det så jeg slår det fra så det ikke bliver vist på de efterfølgende sider.

Kennith
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2004 - 15:26 #1
Jeg har eng. version, men jeg tror det du mener er picture placeholders. Det slår du fra ved at vælge
Tools -  options
vælg fanebladet view og fjern hakket i Show - Picture placeholders. Håber det hjælper dig.
Avatar billede kol Nybegynder
28. december 2004 - 18:13 #2
Hej kennith

Jeg deler din irritation og har selv levet med detder lærred i lang tid.
Men vi er begge lidt dovne og uopfindsomme.
Dit spørgsmål fik mig til endelig at åbne "hjælp" og spørge på "lærred", og sé hvad der popper op:

Ændre den måde, grafik indsættes på
Når du skal indsætte grafik, kan du bestemme følgende:

Om billeder skal indsættes i selve teksten, så de flyttes sammen med teksten, eller over teksten, så teksten placeres oven over, oven på eller bag ved billederne, når du indsætter dem.
Om der skal indsættes et lærred, som du kan bruge til at placere og flytte flere stykker grafik, omkring tegneobjekter, f.eks. Autofigurer og tekstbokse, når du opretter dem.
Angive standardplaceringen af billeder

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Rediger.
Klik på den ønskede standardplacering i boksen Indsæt billeder som.
Hvis standardplaceringen skal være i selve teksten, skal du vælge På linje med tekst. Hvis standardplaceringen skal være over teksten, skal du vælge en af de andre indstillinger.

Angive, om der skal indsættes et lærred omkring tegneobjekter

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på fanen Generelt.
Marker eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Opret automatisk lærred ved indsætning af autofigurer.

Jeg tror, at vi er mange der helt ignorer den normalt meget forklarende funktion "hjælp"

Som Piet Hein sagde:
Man tænker så dejligt, når man har talt"

Jeg fik løst mit problem. Hvad med dig?

Hilsen KOL
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 11:40 #3
må jeg lige spørge: jeg har office 2000 og kan ikke finde noget somhelst om lærred. Er det noget i en nyere officeversion?
Avatar billede kol Nybegynder
29. december 2004 - 12:03 #4
hans-jensen, du er heldig at have den sidste udgave uden lærred.
Så du er nok bare nysgerrig. Jeg har Word 2002.

kennith, fandt du en løsning?

Hilsen KOL
Avatar billede kennith Nybegynder
29. december 2004 - 17:44 #5
Ja tak jeg fik løst det syntes ellers jeg havde søgt i hjælpen en gang uden held. Nå men tak igen.

Jeg fandt i øvrigt også en anden måde at omgås det på hvis man tegner den første figur/tekstfelt udenfor lærredet så bliver det tilsyneladende deaktiveret i dokumentet.

Godt nytår
Kennith
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2004 - 17:52 #6
Tak for oplysningen om lærred.
Må jeg foreslå, at vi, når vi stiller spørgsmål, nævner vores styresystem og officeversion. Så behøver læsere med andre udgaver ikke vride de små grå over det. Fx: mso02: lærred ønskes fjernet
Avatar billede kol Nybegynder
29. december 2004 - 23:13 #7
kennith
Det har jeg også bemærket, men at koble det helt fra er bedst.
Gad vide hvad meningen med det der lærred egentlig er?
Der må vel være én eller anden fordel.

h.j. Jo du har helt ret, Men det glemmer vi en gang imellem.
Nu ved du i hvert fald, hvad der venter dig, hvis du opgraderer.

hilsen KOL
Avatar billede kennith Nybegynder
02. januar 2005 - 12:43 #8
Så vidt jeg kan se er det eneste fornuftige formål at du så har dine figuere og tekstbokse "gruperet" og kan flytte dem alle på en gang men også enkeltvis.

Kennith