Avatar billede rosendal2 Nybegynder
26. december 2004 - 11:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor går min skærm ud ?

Jeg har fået det problem at når når jeg tænder pc og skærm - går skærmen ud  -  den starter med at lyse så siger det klik og - herefter sker der ikke mere  -  er det skærmen eller computeren der fejler noget  ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. december 2004 - 12:40 #1
sidder stikket ordenligt i ? (altså signal kabelet) virker skærmen på en anden computer ?, virker computeren med en anden skærm ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. december 2004 - 12:44 #2
Viser den NOGET SOM HELST under opstart ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. december 2004 - 12:49 #3
nej er mit bud, det lyder som den ikke for et signal fra computeren
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
26. december 2004 - 13:04 #4
nej  - den viser igenting  -  begynder at starte op og slut - nej den virker ikke med en anden skærm  -  stikket er i
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 13:07 #5
Prøv start din PC in fejlsikret tilstand, se om det er det samme så. Evt. kan din monitor ikke klare den indstillede opdateringshastighed.(Indstilles i Graphics driver menu settings, højreklik på skrivebordet..)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. december 2004 - 13:12 #6
Så vidt jeg har forstået så viser skærmen OVERHOVEDET INGENTING - HELLER IKKE POST Computer opstarts teksten - er det korrekt forstået ? (Så hjælper det jo ikke noget med "fejlsikker" opstart osv...

Og OVERHOVEDET INGENTING med en anden SKÆRM ...

"Snakker" computeren overhovedet under den opstart (som du ikke ka' se) ?
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
26. december 2004 - 13:40 #7
kan ikke starte i fejlsikret -  skærmen "klikker" ud efter få sekunder  - computeren lyder som om den har tænkt sig at starte i begyndelsen
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. december 2004 - 14:58 #8
Jeg spørger lige igen: Kan den vise NOGET SOM HELST - eller er der sort skærm HELE TIDEN som om at skærmstikket OVERHOVEDET ikke var tilsluttet ?

Svarende til at du KUN KUN KUN tændte SKÆRMEN på powerknappen og IKKE selve PC'en ...
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
26. december 2004 - 15:10 #9
Skærmen viser igenting -  altså  sort hele tiden
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. december 2004 - 15:21 #10
OK - så er det ikke selve SKÆRMEN.
Men der kommer ikke noget signal fra SKÆRMSTIKKET/SKÆRMKORTET.
Det har IKKE noget med hvilket software system du bruger; PC'en skal jo vise et eller andet ved PowerOn.
Så det er noget med HARDWAREN.
Har du flyttet på skærmstikket fornylig; check visuelt!!! Er der flere muligheder ?

Jeg har oplevet en engang som både havde intern skærmkort/udgang OG en AGP "løst" skærmkort/udgang; ved skærmkabel tilsluttet til intern skærmkort/udgang kommer der IKKE noget ud der da AGP kortet "vinder"...
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
26. december 2004 - 15:37 #11
De sidder som de skal  -  så det er ikke nogle løse forbindelser
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. december 2004 - 15:43 #12
Låget af spanden (=PC'en) og checke skærmkortet (Er det On-Board eller "løst") - hvis "løst" så ud med det og stille og roligt i igen...
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
26. december 2004 - 15:55 #13
Det sker der ikke noget ved  -
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. december 2004 - 15:59 #14
Så må din skærmkort (løst?) være gået i udu ???

Har du mulighed for at prøvet med et andet og/eller prøve dit i en anden spand ?
Avatar billede rosendal2 Nybegynder
26. december 2004 - 16:18 #15
Ja  -  det kan ikke være en virus - der fået det hele til at gå sort ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. december 2004 - 16:24 #16
Alle PC'er i verden viser et ellet andet på skærmen under POST processen (PowerOn SelfTest) - da du ikke oplever noget som helst i den retning så er det jo HARDWAREN ?
Avatar billede screem_brille Novice
26. december 2004 - 19:47 #17
Er helt enig med majsmarken, det er en fejl ved din computer og IKKE skærmen
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:41 #18
Kan du ikke få lukket dette spørgsmål ?