Avatar billede talos Nybegynder
25. december 2004 - 12:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hoste egen asp.net webside

Som titlen siger ønsker jeg lidt informationer omkring hosting af egen webside.

Har lige en en linux server stående med et par websider jeg selv hoster, skrevet i php/mysql.

For at udvide mine kompetencer ønsker jeg at forsøge mig med asp.net. I den forbindelse har jeg anskaffet mig en windows 2003 server.

Mit spm. går så ud på: Hvordan skal denne sættes op?? Kører det helt automatisk??

Når først al trafik på siden bliver redeligeret til min ip, hvordan får jeg så displayet indholdet af min asp.net side??

kryptisk? :D spørg endelig, så skal jeg uddybe.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2004 - 12:36 #1
Du skal sikre dig at IIS er installeret og kører (det er sikker default på en
Server version).

Du skal sikre dig at .NET er registreret i IIS.

Men så skulle det bare køre og .aspx filer skulle blive vist.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2004 - 12:36 #2
vist = kørt og output vist
Avatar billede talos Nybegynder
25. december 2004 - 12:40 #3
ok, så der skal altså ikke sættes noget specielt op på serveren, det kører bare automatisk :D

jamen så kan det jo ikke være nemmere. Har ikke tid til at afprøve det nu, men undrede mig sådan set også over at jeg ikke kunne finde nogen links til tutorials eller lign. der hjælper med at sætte en windows 2003 server op som webserver samtidig.

Såfremt der ikke skal laves noget specielt ved serveren er det lige meget, men såfremt den skal sættes specielt op vil jeg gerne have et par links til turotials :D

kører det som du siger automatisk smider du bare et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2004 - 13:06 #4
På ældre Windows skal man have installeret .NET, men den er der allerede på 2003,
så vidt jeg ved.

IIS skal stadigvæk konfigureres men det gælder jo uanset om du bruger ASP.NET
eller ej.

Det tutorial du kan få brug for er til IIS opsætning og ASP.NET programmering.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2004 - 13:06 #5
Og et svar som du kan acceptere, når det virker ...
Avatar billede talos Nybegynder
25. december 2004 - 19:28 #6
du skulle vel ikke ligge inde med et link til opsætning af IIS og ASP.NET??
Avatar billede talos Nybegynder
25. december 2004 - 19:28 #7
Herunder selvfølgelig ikke selve programmeringen, men selve opsætningen på en windows 2003 server.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2004 - 19:37 #8
Giver det problemer ?

Jeg har installeret det på en 2000 Prof og en XP Prof uden nogen form
for vejledning.

Det undrer mig hvis 2003 skulle være så meget vanskeligere.
Avatar billede talos Nybegynder
25. december 2004 - 20:08 #9
sidder først ved en windows 2003 server imorgen, indtil da ville jeg bare gerne have lidt læsestof. Har installeret IIS på den og undrede mig bare over hvad der ellers skulle laves før end den kunne køre.

Et eller andet sted skal jeg vel fortælle min IIS i hvilken mappe min side ligger??
Det er selve konfigureringen herunder jeg gerne ville have et link til.
Avatar billede hojben Novice
25. december 2004 - 20:44 #10
du kan prøve at kigge på http://iis.serverguiden.dk
og under ASP

Jeg har lavet den til IIS5 men opsætningen til .NET er den samme (næsten)

/Hojben
serverguiden.dk
Avatar billede talos Nybegynder
25. december 2004 - 20:55 #11
Hojben det er præcis sådan en guide jeg var ude efter :D

jeg takker for linket.

mvh :D
Avatar billede hojben Novice
25. december 2004 - 23:55 #12
Det var så lidt.. skriv ige hvis du ellers får problemer.
/Hojben
serverguiden.dk