Avatar billede wc-kenno Nybegynder
23. december 2004 - 12:24 Der er 4 kommentarer

Administratorkode/sikkerhed

Håber I kan hjælpe mig med følgende spørgsmål!
Jeg arbejder i en SFO, hvor vi netop har indkøbt 6 nye computere med XP PRO. De er på netværk og er linket sammen.
Er det muligt at oprette diverse sikkerhedskoder, således at børnene ikke kan få adgang til bla. harddisk. Og ikke kan downloade og gemme ting i mapper. Vi vil gerne have det sådan, at børnene kun kan benytte sig af de ikoner der er tilgængelige på skrivebordet. Og hvis det er muligt at oprette en mappe, så de kan gemme spil, hvis de nu er nået til runde 8 eks.vis.
Hvordan gøres dette?
Jeg er klar over at det er mere komplekst end som så, men jeg håber i kan hjælpe!
På forhånd tak!
Hilsen Kent
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 12:46 #1
Jeg vil tro at det letteste i længden er at opsætte en domæneserver som børnene ikke har adgang til. På denne server oprettes en mandatory bruger profil. Denne kan børnene ikke rette i (da den er mandatory). Her kan du så sætte alle de berændsninger du ønsker med GPO og andet.

Da serveren kun skal køre som domæne server for relativt få brugere, behøver den ikke være det rene kraftdyr
Avatar billede wc-kenno Nybegynder
23. december 2004 - 12:48 #2
Det kan desværre ikke lade sig gøre!
Er det ikke muligt at gøre ved at oprette forskellige brugerkonti og derved lave begrænsninger via XP???????
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. december 2004 - 12:51 #3
Jo, det er bare besværligt, da alt skal rettes på alle maskiner, hver gang
Avatar billede wc-kenno Nybegynder
23. december 2004 - 12:58 #4
Hvad er det der skal rettes? Er det ikke nok at gøre det en gang på hver cpu?
Hvad har du ellers af gode sikkerhedsforslag som ikke kræver server, men som kan ordnes i XP?? Vi er efterhånden desperate