Avatar billede ptracy Nybegynder
21. december 2004 - 14:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADM Filer til at tillade SQL Server Enterprise Manager

Hej Eksperter,
Jeg har det problem, at jeg har en policy setting der kun tillader "Explicit Snap ins" at køre under MMC konsollen. Nu er der behov for at enkelte brugere skal køre SQL Enterprise Manager, som åbenbart kører som en MMC Snap-In. Problemet er at der ikke eksisterer en mulighed for at tilføje denne i GPO'en. Findes der et sæa .adm filer der udvider mulighederne i GPO'en, så jeg kan tillade brugen af SQL Enterprise Manager via denne?
P.s. Jeg er i først omgang ikke interesseret i "hjemmelavede" .adm filer
Avatar billede holmus Nybegynder
21. december 2004 - 16:00 #1
Hey ptracy
Jeg kunne forestille mig, at hvis du installerer client tools fra din SQL server installations cd, at du så vil kunne finde disse snap-in's. Jeg har ikke selv erfaringer med dette, men jeg ville selv starte der! :)

/holmus
Avatar billede ptracy Nybegynder
22. december 2004 - 08:39 #2
Jeg prøver at kigge på den mulighed - vender tilbage hvis det virker.
Jeg går på juleferie i dag, så hvis jeg ikke lige svarer de næste par dage er det ikke fordi jeg har glemt sprøgsmålet ;-)
-Ptracy
Avatar billede webcon Nybegynder
02. januar 2005 - 00:15 #3
Mig bekendt er der ingen adm-filer til dette.

det som du skal gøre, at ex. bruger1 skal der installeres SQL manageren og så skal du via AD delegere en kontrol til denne.
Avatar billede ptracy Nybegynder
06. januar 2005 - 13:51 #4
Desværre er der intet at komme efter på CD'en holmus.
Vil lige teste Webcons svar, før jeg deler point ud.
Avatar billede ptracy Nybegynder
11. januar 2005 - 23:32 #5
Har løst problemet  - til dels ved hjælp af dit svar Webcon - så du får pointene
Avatar billede ptracy Nybegynder
11. januar 2005 - 23:33 #6
Men læg lige et svar ik'? ;-)
Avatar billede webcon Nybegynder
12. januar 2005 - 10:05 #7
takker