Avatar billede morteeart Nybegynder
20. december 2004 - 12:19 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på webshop løsning

Hej

Er ved at have udvikleret en størrer webshop løsning.

www.thedeathart.dk/newshop

Vil gerne have feedback på brugervenligheden og funktionerne.
I vil dog ikke få adgang til admin-sektionen.

Designet skal ikke kritiseret, da det er et test design lavet af min designer, som siger at det er stykket sammen af 3parts dele, og derfor vil det ikke blive solgt.

Siden er efter de sidste rettelser heller ikke 100% valid , så i behøver heller ikke kritiseret dette punkt.

Point vil blive uddelt efter konstruktiv kritik, og til evt. fejl / exploits.
Avatar billede got-it Nybegynder
20. december 2004 - 13:39 #1
Siden kan ikke vises  -  det må da siges at være en konstruktiv fejl? P:
Avatar billede morteeart Nybegynder
20. december 2004 - 14:27 #2
nå, min server er vist gået ned.. prøv om et par timer.

Den virkede da jeg skrev spørgsmålet.
Avatar billede pfp Nybegynder
20. december 2004 - 23:52 #3
Jeg syntes det er en rimelig fin shop. Jeg har ikke decideret fundet nogle fejl, men har da et par anbefalinger til hvad du kunne forbedre:

- Mulighed for at se hvilken kategori man befinder sig i.
- Mulighed for at klikke sig ind under hvert produkt og læse nærmere.
- Mulighed for at klikke på billedet og se det i stort format.
- Mulighed for at se om varen er på lager.

Jeg har forresten kun set siden med Firefox, og her ser det fint ud.
Avatar billede dan_n Nybegynder
21. december 2004 - 00:10 #4
Jeg har lige et par ting, jeg synes du skal ændre:

[1] Enten skal du bruge engelsk ELLER dansk hele vejen igennem, din kombination virker som unødvendig støj, fx skriver du
    Ugens Tilbud >> Read more
    Storby >> Buy Now

[2] Du skal ændre overskriften, ude i venste siden, hvor du der står  "Produkter:.", såvidt jeg lige kunne se, er det vel egentlig en oversigt over alle "Produkt grupperne" og ikke de spec produkter.

De to ovennævnte fejl, nedsætter brugervenligt væsentlig, specielt overfor lightuser'ne. Samtidigt skal du huske på at troværdighed betyder meget når folk skal handle i online shops, og en sammenblanding af flere sprog, vil skabe barriere hos nogle.

[3] Også skal du lige få valideret din sider. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fthedeathart.dk%2Fnewshop%2F

[4] Så mangler jeg også at man kan klikke på produkterne og så vist en mere detaileret  produkt beskrivelse. Med de produkter der findes pt er det ikke noget problem, men skal du ind og sælge fx hele comp.

Men alt i alt er det et godt stykke arbejde, og får du rettet disse små fejl, så er det sku' en ok webshop du har fået opbygget  !
Avatar billede morteeart Nybegynder
21. december 2004 - 02:29 #5
Jeg takker mange gange for den gode kritik, har taget det hele til mig :)

God jul
Avatar billede pfp Nybegynder
21. december 2004 - 02:36 #6
Tak i lige måde.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. december 2004 - 05:18 #7
JEg er lidt bagefter men fik en fejl i indkøbskurven med : "0 er ikke et tal" sårn ca hvis jeg  husker korrekt.

Så er det en anelse irriterende at klikker man på et produkt igen så putter den én mere i kurven - Jeg vil gerne spørges og også gerne spørges om jeg virkelig vil tømme kurven.

God dag.

/Nikolaj
Avatar billede morteeart Nybegynder
23. december 2004 - 05:21 #8
"0 er ikke en godkendt værdi." :)

Du kan jo ikke købe 0 produkter, det med bekræftelsen var en god ide.
Måske en javascript Ja/nej kunne gøre arbejdet.

"Så er det en anelse irriterende at klikker man på et produkt igen så putter den én mere i kurven"

ikke forstået ?
Avatar billede morteeart Nybegynder
23. december 2004 - 05:48 #9
sådan, nu er der javascript bekræftelse på. :)