Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
16. marts 2001 - 20:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skanning i freebsd

Jeg er lige begyndt at bruge Freebsd.

Jeg har en ArtiScan skanner som er understøttet af xsane. Og xsane kan også find min skanner, men når jeg skanner kommer der følgende i xconsolen hvor jeg har startet xsane fra.

/: write failed, file system is full
Mar 16 23:01:37 server /kernel: pid 459 (xsane), uid 0 on /: file system full

Skanneren rør på sig,  men ind skanner ikke noget billede.

Jeg har prøve at lave mere plads på min hardisk. Jeg ved ikke hvordan man ser hvor meget plads der er på en freebsd maskine

Jeg har så prøvede at lave en meget lille indskanning men 2 farver og 50 dbi, hvilket gav den samme fejl meddelse.

Jeg har en Adaptec SCSI kort og min skanner er en ArtiScan 12000C

Så mit problem er, hvordan får jeg min skanner til at virke.

Med venlig hilsen

Jan Thomsen
Avatar billede peter_m Nybegynder
18. april 2001 - 09:01 #1
Det er godtnok et gamlet spørgsmål men...jeg vil tro lige meget hvilken unix/linux der er tale om så er dit root filsystem løvet fuldt...jeg ved ikke om du har delt dit filsystem op i flere men...jeg vil tro /: betyder root filsystem og derfor kan unix/linux ikke rigtig fungere..

df (Disk free) du (disk usage) kan du undersøge nærmere...du kan også prøve mount det kan være den viser mounted filsystemer med lager plads ledig. og udføre så en scanning af disk systemet mens du køre denne scanning....

bare en tanke det kan joh være du allerede har løst problemmet.
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
19. maj 2001 - 21:14 #2
Det er længe siden jeg skrev mit spørgsmål, og jeg har ikke svaret peter m. hvilket jeg vil undskylde.

Jeg har prøvet df, hvilket vist at disken var næsten fuld. Så jeg lavede noget mere plads, men så kom xsane med en ny meddelse:

assertion “src_size == cmd_sixe”
failed: file “sanei-scsi.c”, line 3869

Så mit problem er ikke helt løst, jeg håber at en FreeBSD bruger kan hjælpe mig. Og min skanner virker stadig ikke.
Avatar billede foebus Nybegynder
26. juni 2001 - 23:18 #3
Som tiden dog går...:)
Har du prøvet bsd-dk.dk
de har en fed mailingliste hvor jeg kigger med, det har løst nogen probs for mig i ny og næ...
held og lykke fra en newbie
Avatar billede jan_thomsen Nybegynder
06. juli 2001 - 23:28 #4
Tak for adressen, den vil jeg prøve.
Avatar billede mdr Nybegynder
03. august 2001 - 01:16 #5
Luk venligst dette spøgsmål, da der oprindelige blev besvaret.

Den assertion fejl kan kun stamme fra xsane selv ikke freebsd, og er derfor en program fejl i xsane. Check om du har den sidste nye version, eller tilmeld dig deres mailingliste.

Med venlig hilsen
Mourad de Riche