Avatar billede lazlowdk Nybegynder
16. december 2004 - 19:36 Der er 6 kommentarer

buede linier / pile

HVordan laver man buede linier / pile i photoshop cs 8.....
Avatar billede spe Nybegynder
16. december 2004 - 19:50 #1
Vælg pennen i værktøjskassen. Klik hvor du vil begynde buen, hold musetasten nede og træk en styrearm ud fra punktet, slip musetasten og flyt pennen til der hvor din bue skal slutte, klik og hold musetasten nede og træk en styrearm ud fra punktet.

pile kan du få ved at vælg Custom shape tool. Klik på linetool. oppe i indstillingsbjælken lige under menuerne vælger du custom shape tool (det ligner en blækklat). Når du har valgt dette værktøj kan du vælge forskellige figurer fra popopmenuen til højre for Custom Shape tool i indstillingsbjælken. Tegn så din pil i den længe du skal bruge den.
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
16. december 2004 - 20:10 #2
kan ikke finde linetool eller custom shape tool... kan du ikke lave et grimt bilede eller sårn...
Avatar billede spe Nybegynder
16. december 2004 - 20:39 #3
min fejl er rectangel tool du skal have fat i først se her www.illustratorworld.dk/eksperten/customtool.html
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
17. december 2004 - 15:56 #4
oki... men når jeg tegner en tynd hvid linie ( 1px) så bliver den grå... hvad sker der...
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
17. december 2004 - 15:57 #5
det er på sort baggrund
Avatar billede spe Nybegynder
19. december 2004 - 10:02 #6
Den grå farve er det ikke blot hjælpestregerne, der viser dig hvor omridset på figuren er? Hvis du zoomer ind på pilen hvad ser du så? stadig grå farve indeni figuren?