Avatar billede lasseo Nybegynder
16. december 2004 - 09:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere regnskab - kopiere stamdata

På Axapta 3.0 skal jeg have oprettet regnskab nummer 2 til brug for USA. Al opsætning skal i første omgang være den samme som i det første og dermed vil jeg også gerne overføre diverse stamdata. Det er f.eks.
Postnr. (hvor finder jeg i øvrigt database med amerikanske?)
Betalingsbetingelser
Leveringsbetingelser
valutakoder
landekoder

Jeg overvejer systematisk at løbe gennem alle tabeller og vurdere én for én om jeg skal kopiere, men tænkte om der måske var en hurtigere vej, så jeg tog nogle i bundter?
Avatar billede phase5 Nybegynder
07. januar 2005 - 21:38 #1
Hej

I axapta 3.0 har du mulighed for at oprette definitionsgrupper, som du så benytter når du exporterer og importerer data. Når du opretter definitionsgruppen, så kan du vælge hvilke tabeller der skal exporteres, og derved få det hele ud i én DAT fil, som du så kan importere i det andet regnskab.Dette gøres under administration/periodisk/Dataexport/-import. Det er meget simpelt at sætte op og virker upåklageligt. Men det kræver selvfølgelig at du har udvalg de relevante tabeller. Håber det kan bruges.

Morten
Avatar billede lasseo Nybegynder
28. januar 2005 - 14:04 #2
Beklager jeg ikke har set dit svar før - jeg var ude efter om, der var en standard tabelsamling, men der vel kun hårdt arbejde :-(

Tak alligevel
Avatar billede lasseo Nybegynder
31. marts 2005 - 11:35 #3
Kom igennem med hårdt arbejde...