Avatar billede reginho Nybegynder
15. december 2004 - 13:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lavet mail form - men havd nu?

Hej

Jeg har lavet en mailform, i Dreamweaver MX. Jeg vil gerne have den ind på min hjemmeside, men så er det det slår mig, at der vel mangler noget "processeringskode", noget der kan behandle  tekst i formen og sende den videre..

Kan jeg få noget hjælp evt. til kode jeg skal bruge, eller hvad jeg ellers kan gøre?

Mvh
Reginho
Avatar billede milo Nybegynder
15. december 2004 - 13:55 #1
I PHP fx er det nemt og simpelt.

Funktionen mail() klarer det.
http://dk2.php.net/manual/en/function.mail.php

Husk at serveren skal understøtte PHP.
Avatar billede reginho Nybegynder
15. december 2004 - 15:02 #2
Ok, hvordan kan jeg få det inkorporeret i min mail form? Nu har jeg selve formen i grafisk forstand, og mangler så bare at få "koden sat ind" de rigtige steder?
Avatar billede levich Nybegynder
15. december 2004 - 16:49 #3
Det firma du har dit webhotel hos, har sikkert en script som du kan bruge. F.eks. understøtter www.cliche.dk noget php, der hedder GDlib 2.0.1 (som det ses her http://www.clichehosting.com/dk/?wid=130&mid=2&id=9).
Hvis du har din egen server skal du hente nogle scripts på www.php.net.